Юбилейният проект за 250-годишнината на Бетовен стана „Европейски културен бранд“
Проектът Бетовен
Снимка: bthvn2020.de

Юбилейният проект за 250-годишнината на Бетовен стана „Европейски културен бранд“

Достойно признание

Проектът за честванията на 250-годишнината от рождението на Лудвиг ван Бетовен – BTHVN2020 в Германия спечели наградата за Европейски културен бранд на 2021г. Юбилейните дейности от този проект, важен не само за Германия, но и изобщо за света на класическата музика, се ръководеха от специално създаденото дружество Beethoven Jubiläums GmbH. То координираше всички събития, а самата рекламна кампания премина именно под шапката на марката BTHVN2020. Тази организация, натоварена да се грижи за отбелязване на годишнината, бе сформирана още през лятото 2016г., като клон на Фондацията Beethoven-Haus и съчета общите усилия на Федерална република Германия, провинция Северен Рейн-Вестфалия, окръг Рейн-Зиг и град Бон. Дружеството координираше и пренасочваше средствата, предоставени от публичния сектор към Юбилейната програма от стотици събития, а също и участваше със свои инициативи в цялостната програма. Така от началото на септември 2017г. различни творчески организации и отделни артисти можеха да кандидатстват за получаване на субсидии, с които да работят върху своите проекти, посветени на Бетовеновия юбилей. Пандемията, разбираемо, попречи на първоначалните планове и голяма част от предварителната програма се наложи да бъде пренасочена напред във времето до септември 2021г., но въпреки това се оказа доста успешна.

Наградата
Снимка: cultural-brands.com

Наградата за Европейски културен бранд е учредена през 2006г. и дава признание на проекти, които са се отличили със обществената си значимост в културния пейзаж на Европа. Тя поощрява инициативи, които са успели да създадат силно медийно присъствие и стратегия, и се присъжда от 40-членно жури от експерти в няколко категории. Въпреки несигурната ситуация около пандемията от COVID-19 се оказа, че 110 културни организации от Германия, Австрия, Швейцария, Белгия, Беларус, Франция, Израел, Литва, Русия, Сърбия и Холандия са кандидатствали за тази престижна награда. Но признанието дойде в подкрепа на Бетовен: „Да координираш една национална линия от събития за честването на годишнината на Бетовен във време, когато музикалните фестивали бяха забранени – това беше „мисия невъзможна“, заяви Малте Бьокер, артистичен директор на BTHVN2020, пред DW. А по отношение на избора си за Културен бранд на годината, журито нарече проекта BTHVN2020 „най-големият музикален импулс от последните две години“. Церемонията по връчването на наградите за Европейски културен бранд се проведе за 16-ти пореден път на 11 ноември 2021г. в Дрезден.

Ключови думи: