Първите концерти във фантастичната нова сграда на Филхармонията на Елба в Хамбург се очакват през януари 2017г. А на 11 януари с композиция на Волфганг Рим ще бъде открит концертния сезон в новопостроеното здание, който започва с триседмичен фестивал. Да свирят в новото музикално пространство са поканени Чикагския симфоничен оркестър, Виенската филхармония и съвременната формация от Берлин за експериментална музика „Einstürzende Neubauten“. После, следват повече от 200 концерта, и то само в рамките на първата половина на 2017г. Така изглежда календара на събитията във Филхармонията на Елба – архитектурен комплекс, който след почти 10-годишна история на изграждане най-сетне стигна до финалната си точка. На 31 октомври на стъклената фасада на сградата се появи надписа „завършено“ /на немски „fertig“/, а кметът на града Олаф Шолц спази обещанието си именно през ноември 2016г. да бъде открит архитектурния комплекс. Когато на 4 ноември строителният концерн Hochtief символично му предаде „ключовете“, кметът нарече сградата „впечатляваща“. И наистина, тя е такава със своите концертни зали - голяма за 2150 души и малка /камерна/ с капацитет за 550 човека, включително и трета, наречена Kaistudio със 170 места; луксозен петзвезден хотел, ресторанти, апартаменти, фитнес зала и конферентен център. Архитектите са били изправени пред предизвикателството да създадат не само акустични пространства за концерти, а цял културен комплекс, който би вдъхнал живот на несправедливо забравен индустриален район на Хамбург, в залива на река Елба при пристанищния немски град. Архитектурното бюро „Херцог & дьо Мьорон“, автори на галерията Tate Modern в Лондон и Олимпийския стадион в Пекин, започнаха работа по проекта още през 2006г., като за база послужи старо складово здание, строено още през 60-те години на ХХ век. Проектът бе подложен на силна критика, тъй като вместо очакваните 77 милиона евро, струваше на данъкоплатците 789 милиона и първоначално трябваше да бъде завършен през 2010г., но срока допълнително бе удължен с още шест години. Сега обаче, Филхармонията на Елба е факт, с който градът Хамбург може само да се гордее – тя представлява нова стъклена конструкция във вид на огромен кристал, „израснал“ буквално върху старата основа. Акустичните системи в залите са дело на именития японски инженер Ясухиса Тойота, познат с работата си от Музикалния център в Хелзинки, Сантори Хол в Токио, концертната зала на Мариинския театър в Санкт Петербург и др.