Институтът за музикални науки "Комплутенсе" (ICCMU) обяви публикуването на "Ифигения" - кантата за пет гласа и оркестър от бароковата композиторка Мария Роза Кочия. Създадена в Рим през 1779 г. и посветена на принцесата на Астурияс Мария Луиса де Парма, Ифигения остава без приписване на авторство в Кралската библиотека на испанския Кралския дворец повече от 250 години и е идентифицирана благодарение на продажбата на търг на либретото, което се позовава на Кочия. Последвалото изследване, извършено от музиколога Юдит Ортега и италианския филолог Никола Усула, позволи да бъде публикувано съвременното издание на произведението, от което избрани арии бяха представени премиерно през декември 2021 г. в параклиса на Кралския дворец.
Мария Роза Кочия, родена в Рим през 1759 г., става първата жена- капелмайстор в Рим на 15-годишна възраст. Талантът й позволява да бъде приета във Филхармоничната академия на Болоня, която е била крайъгълен камък за жените от онази епоха. Кариерата й обаче е изправена пред големи препятствия, включително противоречие около приемния й изпит в институцията, което води до публични защити пред видни личности като Фаринели и Метастазио. „За разлика от много жени композитори, които остават извън професионалните кръгове, Кочия е широко призната по онова време, въпреки трудностите, с които се сблъсква заради пола си“, отбелязва музикологът Юдит Ортега.
Освен това, въпреки че "Ифигения" се появява като кантата, тя не отговаря на обичайните характеристики на жанра от 18 век, а по-скоро нейните инструментални и вокални особености, както и нейната структура, доближават произведението до жанра на операта. Изследванията предполагат, че предвид невъзможността за достъп до премиерата на творбите й в операта, Кочия е решила да композира своите опери във формат, подобен на този на кантатата, без необходимост от специална постановка.