Приказки за акордеон с Александър Маринов и Софийската филхармония

Приказки за акордеон с Александър Маринов и Софийската филхармония

Приказки за акордеон с Александър Маринов и Софийската филхармония

https://sofiaphilharmonic.com/sabitia/%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d0%b7%d0%ba%d0%b8-%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%ba%d0%b0%d0%b7%d0%b0%d0%bd%d0%b8-%d1%81-%d0%b0%d0%ba%d0%be%d1%80%d0%b4%d0%b5%d0%be%d0%bd/

 

Роден е на 19.05.1994 в град Пловдив. От 7-годишна възраст учи акордеон в НУМТИ „Добрин Петков“, където през 2013 завършва. В АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ завършва бакалавърска степен и две магистърски, като през времето на обучението му там, водещо е било това да докаже, че където и да се обучава човек, с желание и труд може да постигне много. През този период е бил част от майсторски класове на световни имена в акордеонното изкуство като Юрий Шишкин, Владимир Зубицки и Фредерик Дешамп.
Свирил е с ансамбли в държави като Унгария, Гърция, Полша, Чехия. От 2022 е преподавател по акордеон в НУМТИ „Добрин Петков“, като негови ученици са печелили награди от конкурси в България, Сърбия, Украйна, Англия, Турция, Франция.
През 2018 е поканен за майсторски клас на тема „Българският музикален фолклор“ в Ларнака, Кипър.
През 2024 изнася солов концерт по повод откриване на Национален конкурс за акордеонисти – „Танцуващи клавиши“ в Нови Пазар. През 2025 е част от преподавателският екип на Международен фолклорен семинар – АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ в  Пловдив. През 2024 и 2025 участва като солист на международният акордеонен фестивал „Akorder”- град Истанбул, Турция, където представя джаз музика, френска музика, български фолклор. Участва в Дует – Хер/Мар дуо със световно известният баянист Горка Хермоса – Испания, Баски регион.
Член е на жури на международни конкурси за акордеонисти – Trophee mondiale accordion (2023, 2024, 2025 г.) – Франция ; Accordion Stars international (2023, 2024 г.) – САЩ ; Възерiунке Прикарпатя (2023, 2024 г.) – Украйна ; BCA International festival – Англия ; Perpetuum mobile ( 2024, 2025 г. ) – Украйна.

Ключови думи: