„Пресечни точки“ е заглавието на концерта на 25.02. от 20ч. в Камерната зала на Студентския дом в София с предпремиера на 24.02 в “Пространство за култура и изкуство“. Програмата е съчетание между барокови произведения от Пърсел, Лоуъс, Вивалди и Хендел, и джаз парчета на Пат Матини, аранжирани от Румен Бояджиев син и Константин Владигеров. Концепцията на концерта е да бъдат създадени пресечни точки както между двата жанра, така и между двата „вида“ музиканти – джазмените Даниеле Феббо (контрабас) и Илко Градев (акордеон) и „класиците“ Смиляна Лозанова и Юлиян Стоянов – цигулки, Евгения Бауер- Виола и Линда Манчева – виолончело.
Линда Манчева е специализирала барокова музика в Кьолн и Берлин, и от години практикува т. нар. „исторически информирано изпълнение“ на музиката от 17-ти и 18-ти век на оригинални за времето инструменти.
„Изхождайки от функцията на Басо Континуо, което в бароковата музика е неотлъчния басов глас, който държи цялата хармонична конструкция, реших да разширя мирогледа си като разгледам отблизо хармоничните структури на джаз музиката. Това е едно безкрайно пространство, но тъй като музиката на Пат Матини винаги ме е омагьосвала, реших, че ще се фокусирам върху неговите композиции. Той създава един космос от хармонии, в който аз лично съм безкрайно щастлива да се поразходя, и вярвам, че той не би съществувал, ако я нямаше музиката на Лоуъс, Пърсел, Хендел, Вивалди и разбира се някои други барокови композитори“, разкрива Манчева. Тя припомни, че Лоуъс и Пърсел cа били композитори в Британския кралски двор, а Хендел (около 50 години по-късно) е прекарал втората половина от живота си в Лондон, където е бил най-слушания композитор. „Представям си, че ако тези композитори биха живяли днес, щяха да са изключителни джазмени от ранга на Пат Матини, и биха свирили заедно“, коментира челистката.
Чуйте повече в интервюто на Радостина Узунова с Линда Манчева в звуковия файл под главната снимка!