Чуйте повече от интервютата на Радостина Узунова с композитора Атанас Атанасов и диригентката Виржиния Атанасова, както и на Георги Митов-Геми с Алон Сариел (барокова мандолина) и Гудрун Сидоние Отто (сопрано) в превод на Светослав Николов от Jazz FM и bTV Radio, разположени в звуковите файлове под главната снимка!
Концертът „Песен на тайните” съвместява Идиш културата със западноевропейския музикален Барок. В него е заложена идеята за приноса на културата на Идиш не само по отношение на музиката на барока, но и като едно от ядрата определящи, обогатяващи и допринасящи за развитието на европейската култура като цяло.
Към Камерен ансамбъл Tutti Soli се присъединяват Алон Сариел – барокова мандолина, Зефира Вълова – цигулка, Гудрун Сидоние Отто – сопран, Атанас Младенов – баритон, Снежина Куманова – мецосопран, Северин Василев – тенор, и Атанас Атанасов – чембало, за да поднесат на публиката както винаги един необичаен и завладяващ проект.
Акцентът на програмата, който е заложен в наименованието на концерта, е една специално създадена от композитора Атанас Атанасов творба – „Песен на тайните“ върху „Песен на песните Соломонови” за камерен оркестър и четири певчески гласа (сопран, мецосопран, тенор и баритон). Световната й премиера съвпада със 70-годишнината на автора. Текстът на “Canticum canticorum Solomonis” („Песен на песните Соломонови”) неведнъж е инспирирал композитори като Джовани да Палестрина, Орландо ди Ласо, Клаудио Монтеверди, Кшищоф Пендерецки и др. В изпълнителския състав се открояват имената на Алон Сариел (барокова мандолина), Зефира Вълова (барокова цигулка), Гудрун Сидоние Отто (сопран), Снежина Куманова (мецосопран), Атанас Младенов (баритон), Атанас Атанасов (харпсикорд и композитор), Маша Илиева (хореография) и балетно дуо в състав Мила Стайкова и Чан Чунг. Диригент е Виржиния Атанасова.
Концертът е замислен в движение: от австрийски барок (Хайнрих Игнац Франц Бибер, ”Balletti а 6” – балетна сюита за камерен оркестър и балетно дуо), през немски барок (Испанска кантата от Георг Фридрих Хендел за сопран, мандолина и басо континуо, и арията от ораторията „Самсон“ – “Let the bright Seraphim” за сопран, тромпет и камерен оркестър), до италиански барок на основата на Идиш култура (Саломоне Роси – “Begamasca” и “Gagliarda” за цигулка, мандолина и континуо, и Антонио Вивалди – Kонцерт за две соло цигулки, като едната ще бъде изпълнена на барокова мандолина заедно със струнни и басо континуо) и испански барок (Диего Ортис – “Recercada Prima” и “Segunda” за соло мандолина и соло цигулка).
Билети могат да бъдат закупени на касата на зала „България“, на място в Централния военен клуб преди концерта, Билетен център НДК, както и онлайн.