За да запише своя нов албум, цигуларката Никола Бенедети за първи път се обърна към бароковата музика. За целта тя покани инструменталисти на свободна практика, специализирали се именно в изпълнението на този тип музика, и сформира свой оркестър – Benedetti Baroque Orchestra. Албумът „Baroque“ бе записан в Battersea Arts Center в Лондон и излезе официално на 16 юли 2021г. под емблемата на Decca Classics. 34-годишната Бенедети за първи път се обръща с по-задълбочен интерес към бароковите цигулкови концерти и по-специално, към творчеството на италианските автори. Тя се спира на Антонио Вивалди /1678–1741/, Франческо Джеминиани /1687–1762/ и Арканджело Корели /1653–1713/, изпълнявайки няколко концерта на Вивалди и преработката на Джеминиани върху Кончерто гросо в ре минор „La Folia“ от Корели. Голямата концертна зала на Battersea Arts Center се оказва и мястото, където музикантите изнасят осем концерта на живо /между 18 и 21 юли/ с музиката, която е включена в този албум.
„Италианският барок, и в частност музиката на Антонио Вивалди, поляризира музикантите и любителите. Мнозина го смятат за по-лек – за твърде популистки, повтарящ се и предсказуем. Често бива отхвърлен, като по-незначителния и по-семпъл братовчед на изтънчения немски композитор. Но да се сравняват Вивалди и Бах е несправедливо!“, пише Никола Бенедети в своя youtube канал, под трейлъра на новия албум. Тя разкрива и причината, поради която вече така силно е привлечена от италианския барок – музикантът Андреа Маркон. „Звуковият свят на Италия от началото на 18 век за пръв път се превърна в пълен триизмерен фокус за мен, когато срещнах италианския диригент, чембалист и основател на Венецианския бароков оркестър Андреа Маркон. И след като постоянно слушах и бях обсебена от неговите записи, се почувствах достойна и смирена, че ми се отдаде тази възможност“, разказва тя за срещата си с Маркон и допълва: „За него музиката на Вивалди говори…“ Досегашните албуми на цигуларката с шотландско-италиански корени включваха записи на големите цигулкови концерти, творби от британски автори, музика на ХХ век или съвременни композитори, но никога досега на произведения от бароковата епоха.