Фондация "Театро Доницети" в Бергамо разпространи новината за открития от музиколога Едоардо Кавали на ръкопис с автограф на операта "Алахор в Гранада" от Гаетано Доницети. Ръкописът е намерен в библиотеката на Консерваторията „Алесандро Скарлати” в Палермо, където през последните години бяха открити и автографи на две кантати на Доницети, на които дотогава бяха известни само заглавията. Откриването на манускрипта на "Алахор в Гранада" е част от изследователските дейности на програмата #Donizetti200 - проект, благодарение на който всяка година Оперният фестивал на името на Доницети представя заглавие, композирано от него преди двеста години.
Доницети пристига в Палермо за театралния сезон 1825/1826 г. като "музикален директор и композитор на нови опери". Мястото на действие е Театро Каролино - пространство, построено в началото на века за аристокрацията на Палермо.Премиерата на операта "Алахор в Гранада" се е състояла на 7 януари 1826 г. и е получила слаб прием. Заглавието е възстановено в Театър "Сан Карло" в Неапол през юни същата година и отново в Палермо през 1830 г., този път без присъствието на Доницети. Към днешна дата единственото идентифицирано копие на партитурата е това от представлението от 1830 г., което е използвано за съвременното възраждане през 1998 г. в Театро де ла Маестранса в Севиля под палката на Жозеп Понс с участието на американското мецосопрано Вивика Жено и пеуранския тенор Хуан Диего Флорес (лейбълът Lindoro го записва на CD), а след това през 1999 г. в Театро Масимо в Палермо. „Откритието на Едоардо Кавали – обясни Паоло Фабри, научен директор на Центъра за изследвания на Доницети – ще ни позволи да поставим напълно надеждна оценка на написаното от Доницети през 1826 г. Освен това, нашия Изследователски център най-накрая ще може да подготви критично издание и да се възползва от това изключително важно откритие, за да организира – надяваме се с Консерваторията и Университета на Палермо – симпозиум за времето на Доницети, прекарано в Сицилия.