След емоционални рецитали в Италия и Китай Тамара Ангеловска подготвя нови концерти в София

След емоционални рецитали в Италия и Китай Тамара Ангеловска подготвя нови концерти в София

Оперната сцена, покорена от балкански глас

Чуйте повече от интервюто на Георги Митов-Геми с Тамара Ангеловска, разположено в звуковия файл под главната снимка!

Оперната певица Тамара Ангеловска се завърна с вдъхновение от два силни международни проекта – летен рецитал в Рим и турне с аниме музика в Китай. В интервю за Classic FM Radio тя разказа за преживяванията си на сцените на Teatro di Marcello в италианската столица, както и в шест китайски мегаполиса, а също и за трудностите и вълненията по време на концертите.

На 20 юли в рамките на престижния фестивал „Concerti del Tempietto“ в Рим Ангеловска изпълни програма от италианска белкантова произведения и неаполитански песни в клавирен съпровод на Марио Йоцов. Особено силен отклик предизвикаха балканските бисове – арии от Томислав Зографски и Парашкев Хаджиев, които развълнуваха италианската публика със своята емоционалност. „Любовта и искреността се усещат – това е силата на балканския артист“, казва Тамара.

Публиката я изненада приятно – на първите редове имало млади влюбени двойки, които ѝ вдъхнали допълнителна енергия. „Любовта е двигател. Когато я видиш пред себе си, пееш с още повече страст“, споделя тя.

През май и юни тази година Тамара Ангеловска изнесе аниме концерти в Китай под акомпанимента на Сръбския симфоничен оркестър, дирижиран от Кеничи Шимура. Според младото дарование, изживяването е било физически изтощително заради часовата разлика, горещините и натоварения график, но публиката компенсирала с енергия и нестихващи овации. „Китайската публика е дори по-експресивна от италианската. Те скачат от местата си!“, подчерта тя.

Предстоят ѝ още участия – през септември ще излезе в операта „Турандот“ с Академията на Милано, а на 27 септември ще изнесе рецитал в София заедно с пианиста Марио Йоцов, като ще бъдат включени и нови арии от Пучини и класически италиански репертоар.

„Операта е празник – и за артистите, и за публиката. Дрескодът е уважение към изкуството, а сцената – поле за искреност“, коментира Ангеловска наложените мерки на Миланския оперен театър "Ла Скала", свързани с облеклото на публиката.

Ключови думи: