Нехир Туна:

Нехир Туна: "Саундтракът на "Пансион" е записан с румънски оркестър"

Филмът ще бъде показан в столицата на 20 март, сряда от 18.00ч. в Културен център "G8" и на 21 март от 13.00ч. в Euro Cinema.

"Саундтракът на "Пансион" е записан с румънски оркестър. Проследих звукозаписите онлайн. Надявам се музиката на Ави Медина да заживее собствен живот извън филма". Това сподели пред Classic FM младият турски кинорежисьор Нехир Туна. Той гостува в България за представянето на своя филм "Пансион", който е включен в Балканския конкурс на 28-ото издание на София филм фест. Филмът ще бъде показан в столицата на 20 март, сряда от 18.00ч. в Културен център "G8" и на 21 март от 13.00ч. в Euro Cinema.
 
Наред с младите таланти в турското кино Дога Каракаш, Джан Барту Арслан, Дидем Елиалтъ, Орхан Гюнер във филма участват и две от звездите на киното и телевизионните сериали Озан Челик /"Малки убийства"/, Тансу Бичер /"Великолепният век"/. Продуценти от Турция, Германия и Франция застават зад проекта - Танай Албасоглу, Дороте Байнемайер, Тиери Льонувел. Филмът е носител на престижни отличия от фестивалите във  Венеция ’23 – Награда Bisato d'Oro за най-добър сценарий и в Маракеш ’23 – Най-добър актьор.  
 
Чуйте повече от интервюто на Георги Митов с турския кинорежисьор Нехир Туна в превод на Мартин Петров, разположено в звуковия файл под главната снимка!
 
"Пансион" пренася зрителите в 1997 г. и разкрива напрежението между религиозните и светските турци се засилва. Четиринайсетгодишният Ахмет е изпратен от баща си в ислямско общежитие, за да изучи мюсюлманските ценности. Баща му наскоро е приел исляма и Ахмет полага много усилия, за да бъде идеалният син, но не успява да се впише сред грубите деца в общежитието, а и в светското училище се чувства изолиран и крие от съучениците си своя нов дом. Единствената му утеха е новият му приятел Хакан, отракано момче от улицата, което знае как да оцелее в системата на общежитията. Мечтата им е да могат да взимат самостоятелни решения.

„В Пансион се опитах да приложа личния си опит, за да разкажа история, която надхвърля макрополитическата борба между религията и светския начин на живот. Исках да пресъздам изолацията и натиска, с които се сблъсква Ахмет, докато се опитва да отговори на очакванията на семейството си и да открие своето място“, пояснява Нехир Туна.
 
Творбите на Нехир Туна (1985) съчетават социален анализ и оригинална визуална естетика, като засягат сложни съвременни проблеми на Турция, доминирана от разбиранията за мъжественост и консерватизъм. Като възпитаник на „Сънданс“, той участва в Семинар за сценаристи през 2019 г. и в Семинарът за режисьори и сценаристи през 2020 г. Сценарист и режисьор е на седем късометражни филма, сред които Обувките – предистория на Общежитие. Дипломирал се е в програмата за режисьори на Колумбийския университет и има магистърска степен по режисура от Техническия университет в Рочестър.
Ключови думи: