Рейчъл Уилис- Сьоренсен е известна с богатия си репертоар от Моцарт до Вагнер. Редовен гост e на големите оперни театри, а „Монд“ пише възторжено: „…американското сопрано без съмнение притежава един от най-впечатляващите гласове в света на операта.“ През 2022 Sony Classical издава дебютният ѝ албум, а вторият ѝ диск с „Четири последни песни“ на Р. Щраус излиза през 2023. Тя започва сезон 2023/24 с гастрол в Женевската опера в ролята на Елизабет („Дон Карлос“), с която е дебютирала преди това в Чикаго. Следват участия във Виенската държавна опера като Дездемона („Отело“) и Елена („Сицилианска вечерня“), първо гостуване в Националната опера в Париж като Антония („Хофманови разкази“), в ролите на Елза („Лоенгрин“) и Дездемона („Отело“) в Баварската държавна опера, с която дебютира в Хонконг в „Ариадна на Наксос“ на 52-ия Хонконгски фестивал на изкуствата. През пролетта ще пее в операта в Лос Анджелис като Виолета („Травиата“) и в операта в Санта Фе в ролята на Маршалката („Кавалерът на розата“) на Р. Щраус.
Сред концертните ѝ изяви са участия в 8-ма симфония на Малер в Баварската държавна опера, 9-та симфония на Бетовен в Концертхаус във Виена, рецитал в Карнеги Хол и „Четири последни песни“ на Р. Щраус със Симфоничния оркестър на Хюстън в рамките на Щраусовия фестивал под диригентството на Юрай Валчуха.
Предишни ангажименти включват Елизабет („Дон Карлос“) в Чикаго, Русалка („Русалка“) в Сан Франциско и Северногерманското радио (NDR) – Хамбург, Маршалката („Кавалерът на розата“) в Глайндбърн, Земперопер и Ковънт Гардън, Виолета („Травиата“) в Бордо и Баварската държавна опера, Маргарита („Фауст“) в турне на Кралската опера в Япония, Елза („Лоенгрин“) в Дойче опер – Берлин, оперите в Цюрих и Франкфурт, Дездемона („Отело“) във Виена и Лос Анджелис, Мими („Бохеми“) в Баварската държавна опера, Графинята („Сватбата на Фигаро“) в Метрополитън опера, Дона Анна („Дон Жуан“) в Ковънт Гардън, Чикаго, Виена, Хюстън и Дрезден, Елена („Сицилианска вечерня“) в Баварската държавна опера, Валентин („Хугеноти“) в Женева, Ева („Нюрнбергските майстори-певци“) в Сан Франциско, Елън Орфорд („Питър Граймс“) в Баварската опера, Розалинда („Прилепът“) в Дойче опер – Берлин, Щатскапеле – Дрезден и Виена, Фиордилиджи („Така правят всички“) в Хюстън, Леонора („Фиделио“) в Академия „Санта Чечилия“ и Леонора („Трубадур“) в Торино.
Концертно е изпълнявала многократно „Четири последни песни“ на Р. Щраус, включително и в Бъкингамския дворец за рождения ден на Н.В. принц Чарлз. Тя съпровожда Йонас Кауфман през 2019 и 2020 на дълго европейско турне и участва в най-новия му запис във Виена. В репертоара ѝ са и 2-ра и 4-та симфония на Малер, „Илия“ на Менделсон, Стабат Матер на Дворжак, „Песни на Гуре“ от Шьонберг и Реквием на Верди.
Три години е била член на Земперопер – Дрезден и е изпълнявала главните роли във „Веселата вдовица“, „Така правят всички“, „Милосърдието на Тит“, „Идоменей“, „Прилепът“, „Бохеми“ и др.
Носител е на I награда на конкурсите Operalia в Лос Анджелис (2014) и „Ханс Габор Белведере“(2011). Има магистърска степен от университета „Бригъм Йънг“, възпитаничка е на студиото на Гранд Опера – Хюстън.