"Точно като записите, които Жан-Пиер Рампал е посветил на Антонио Вивалди като флейтист, този албум изглежда като вечнозелена класика", съобщават от Indesens Records. В преиздадения албум легендарният френски музикант поема диригентската палка, за да ръководи Жан-Луи Бомадие и Националния оркестър на Франция. Срещата им на една сцена е преди повече от 40 години.
Звукозаписният проект съдържа не само изисканите концерти за флейта пиколо на "Рижия абат", а и неиздаван досега запис на живо. Допълнителният бонус за ценителите на класическия звук обединява всички най-велики флейтисти от прочутата школа на Жозеф Рампал (флейтист, преподавател в Марсилската консерватория и баща на Жан-Пиер Рампал). Затова дискът придобива историческо измерение - толкова завладяващо, колкото интерпретациите на самия Рампал като изпълнител на пиколо флейта във Френския национален оркестър за период от 12 години.
Неиздаваният запис е на Концерт за пет флейти № 3 в ре мажор, оп.15 на френския композитор Жозеф Боден дьо Боамортие (1689–1755). Той е един от първите в музикалната история, който се издържа единствено чрез публикуване на своята музика, без да заема официална позиция или да е подкрепян от покровители. Боамортие успява да се сдобие с кралски лиценз за отпечатване и продажба на музикални произведения. Той е първият френски композитор, който използва италианската концертна форма в своите Шест концерта за пет флейти оп. 15. (1727), които демонстрират изцяло великолепното изящество и изтънченост на неговия стил.
В диска прави впечатление и участието на инструменталния ансамбъл "La Follia" със солист Филип Пиерло, който е гостувал на фестивала "Варненско лято" през 2016г.. Възпитаникът на Консерваторията в Брюксел в класа на Виланд Кьойкен става известен като изпълнител на виола да гамба с активна практика на блокфлейта, китара и лютня. Пиерло е един от малцината изпълнители на баритонова виола – изключително любим инструмент на Йозеф Хайдн. В албума белгиецът свири на втора флейта пиколо.