Италианската държава ще спасява Вила Верди

Италианската държава ще спасява Вила Верди

След като бе обявена за продажба на търг

След затварянето й на 31 октомври, прочутата Вила Верди в малкото градче Сант'Агата бе изложена на риск да попадне в несигурни ръце, като бъде обявена за продажба на търг от настоящите й собственици, наследници на композитора, забъркани в различни имуществени спорове. Известната резиденция на Джузепе Верди е считана за част от културното наследство от италианската държава, която ще упражни правата си за придобиване, веднага щом се проведе споменатият търг. Това беше потвърдено тази седмица от настоящия италиански министър на културата Дженаро Санджулиано на сесия на Камарата на депутатите. Различни италиански интелектуалци и музиканти начело с маестро Рикардо Мути алармираха за евентуалната съдба на резиденцията на композитора.

„Верди е като Данте, като Леонардо, немислимо е вилата му да се окаже в частни ръце“, заяви Рикардо Мути преди няколко седмици. Италианският министър на културата е на същото мнение. „Това е част от всички нас, държавата ще се намеси", категоричен е Санджулиано.

Джузепе Верди купува имота през 1848 г. Първоначално маестрото го иска за двамата си възрастни родители Карло и Луиджия. След смъртта на майка си, той решава да се премести там със съпругата си, оперната певица Джузепина Стрепони, оставяйки къщата в Бусето на баща си.  През 1851 г. Верди добавя две нови крила към оригиналната сграда, които той сам проектира, а след това и внушителна тераса на фасадата, оранжерии, параклис, карета. Дори паркът около резиденцията е бил обгрижван от него и съпругата му във всичките му детайли: от лимоновата сграда до огромното дърво Гинко Билоба, от романтичните статуи до живописното езеро, от винарската изба до безкрайното разнообразие от цветя и растения, от рози до магнолии, станали любими на Джузепина. В тази атмосфера Верди пише много от най-популярните си произведения – от „Травиата“ и „Трубадур“ до „Силата на съдбата“, „Дон Карлос“, „Аида“ и последния му шедьовър „Фалстаф“.

Ключови думи: