Георги Димитров представя „Немски реквием“ на Брамс в зала „България“

Георги Димитров представя „Немски реквием“ на Брамс в зала „България“

На 10 април от 19:00 ч. в зала „България“

На 10 април от 19:00 ч. в зала „България“ почитателите на класическата музика ще имат възможност да се насладят на „Немски реквием“ от Йоханес Брамс. Диригент на концерта ще бъде маестро Георги Димитров, а солисти – Димитрина Кечеджиева (сопран) и Алек Аведисян (баритон). В грандиозното изпълнение ще вземе участие и Националният филхармоничен хор. Билетите са в продажба на касата на зала "България" и в мрежата на Ивентим.
 
За произведението
„Немски реквием“ (Ein deutsches Requiem), оп. 45, е едно от най-въздействащите произведения на Брамс, създадено в периода 1865–1868 г. Той се отличава от традиционните реквиеми – вместо да следва латинския църковен текст, Брамс съставя собствения си либрето от стихове на немски език, взети от Лутеровия превод на Библията.
Реквиемът е вдъхновен от лични загуби – смъртта на майката на композитора и загубата на неговия ментор Роберт Шуман. Въпреки траурната тематика, произведението не носи отчаяние, а напротив – утеха, духовна дълбочина и надежда. В него липсват традиционните представи за Страшния съд, а вместо това Брамс се съсредоточава върху живота, преходността и покоя на душата.
Съставено в седем части, произведението впечатлява със своята контрастност – от медитативни, лирични моменти до могъщи хорови и оркестрови изблици, които изразяват както скръбта, така и силата на човешкия дух.
 
Маестро Георги Димитров
Доайенът на българското диригентско изкуство Георги Димитров превръща всеки свой концерт в извисяващо духовно преживяване. Завършил оркестрово дирижиране в Българската държавна консерватория и специализирал при легендарни диригенти като Евгений Мравински и Арвид Янсонс, той оставя своя отпечатък върху музикалния живот в България и по света.
Ръководил Пловдивската филхармония, Русенската опера и Симфоничния оркестър на Сан Марино, Маестрото е дирижирал най-престижните оркестри в Европа, Куба, Мексико и др. Впечатляващият му репертоар включва шедьоври на Шостакович, Малер, Брукнер, Прокофиев, Шьонберг, Бърнстейн и редица български композитори.
Очакваме ви на 10 април от 19:00 ч. в зала „България“, за да се насладим заедно на въздействащата музика на Брамс, представена от един от най-уважаваните български диригенти.
 

Сопраното Димитрина Кечеджиева завършва специалност „Класическо пеене“, в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София, в класа на проф. Свилен Райчев и доц. Габриела Георгиева. Като студентка участва в съвместния проект на НМА „Проф. Панчо Владигеров“ и Бургаската опера в представянето на мюзикъла „Шумла полка“ от Парашкев Хаджиев, тя изпълнява ролята на Станка. От 2018 пее като артист на свободна практика в детски спектакли на Софийската опера.

Печели стипендия за обучение в Академия „Борис Христов“ в Рим – Италия. Участва в майсторските класове на Красимира Стоянова, Райна Кабаиванска, Евгения Дундекова, Йорданка Дерилова, режисьорката Вера Немирова и др.

Носителка е на Първа награда от конкурса „Art Stars – звездите на изкуството“ – Варна (2022), Трета награда от Международния конкурс за млади оперни певци „Гена Димитрова“ (2023).

Дебютира в ролите на Мюзета от „Бохеми“ на Пучини и Джилда от „Риголето“ на Верди, както и в няколко опери от В. А. Моцарт: Церлина от „Дон Жуан“, Сузана от „Сватбата на Фигаро“, Царицата на нощта от „Вълшебната флейта“, Мадам Херц от „Театралният директор“. През 2024 се включва във фестивала OPERA OPEN в Античния театър  – Пловдив като Жрицата от операта „Аида“ на Верди. Участва и в Международния фестивал „Катя Попова” в ролята на Мюзета от операта „Бохеми” с Пловдивската опера.

От 2023 година е артист-солист на Камерна опера – Благоевград.

 

Баритонът Алек Аведисян (р. 1982 ) завършва Природо-математическата гимназия в София. В Националната  музикална академия „Проф. Панчо Владигеров” учи „Класическо пеене” в класа на проф. Асен Селимски. Още по време на обучението си в НМА печели първи награди на международните конкурси „Елена Николай” и „Панчо  Владигеров”, както и Трета награда в конкурса на „Театро лирико спериментале” в Сполето, Италия.

От 2002 участва в майсторските класове на оперната прима Александрина Милчева, с която продължава своето сътрудничество и до днес. Участва също в майсторските класове на Анна Томова – Синтова и Стефка Евстатиева в София, на Соня Газарян във Виена, на Кири Те Канава и Фредерика фон Щаде в Италия. В последните години вокалната подготовка на Алек Аведисян е тясно свързана с Красимира Стоянова и Шърман Лоу.

През 2005 става носител на Първа и на специалната награда на Международния певчески конкурс „Франц Шуберт” в Русе, и на Трета награда на Академичния конкурс „Христо Бръмбаров” в София. Печели Първа и специалната награда на Международния конкурс „Йозеф Хайдн” в София (2009). Финалист е на големите международни конкурси в Тулуза (2006) и Марсилия (2007), Италия. През 2007 спечелва конкурс за оперната студия CNIPAL (Марсилия), където е солист в сезон 2007-2009.

Алек Аведисян изнася множество концерти в оперните театри на Марсилия, Авиньон, Тулон, Кан. Участва в спектакли на оперните сцени в София, Монпелие, Тулуза, Сен-Етиен, Брест, Райнсберг, Сполето, Малмьо, Правец, Ерл, Флоренция, Хановер. Работи с диригенти като Жан-Кристоф Спинози, Лорънс Фостър, Лейф Сегерстам, Мишел Пласон, Мари Жако и режисьори като Марко Артуро Марели, Рено Дусе, Тадеус Щрасбергер, Антонио Пилаваки.

Неговият репертоар включва ролите на: Малатеста („Дон Паскуале” от Доницети), Папагено („Вълшебната флейта”) и Гулиелмо („Така правят всички”) от В. А. Моцарт, Белкоре („Любовен еликсир” от Доницети), Онегин („Евгени Онегин” от Чайковски), Зурга („Ловци на бисери” от Бизе), Марсел и Шонар („Бохеми” от Пучини), Леско („Манон“ от Масне), Фигаро („Севилският бръснар“) и др.

От 2016 до 2023 Аведисян е член на ансамбъла на Тиролския държавен театър в Инсбрук, където се изявява в Моцартови опери като Дон Жуан, граф Алмавива („Сватбата на Фигаро“), Папагено („Вълшебната флейта”), Гулиелмо („Така правят всички“). Участва с ролите на Граф („Капричио“ от Р. Щраус), Джон Сорел („Консулът“ от Меноти), Уилям („Падението на къщата на Ъшър“ от Дебюси), Тарквиний („Поругаването на Лукреция” от Бритън), Тадео („Италианката в Алжир“ от Росини), Алберт („Вертер“ от Масне), Тадеуш („Пътничката“ на Вайнберг), Зигфрид („Геновева“ от Шуман).

През сезон 2024/25 участва с ролята на Дандини в нова постановка на „Пепеляшка” от Росини в Операта в Есен, Германия.

Заедно с пианистката Ружка Чаракчиева той изнася песенни рецитали на международните фестивали „Софийски музикални седмици”, „Аполония” в Созопол и правят записи за Българското национално радио.

През 2013 Алек Аведисян е отличен като най-добър млад изпълнител с „Кристална лира” от Съюза на музикалните и танцови дейци в България.

Ключови думи: