Чуйте цялото интервю на Георги Митов-Геми с тенора Фреди де Томазо, озвучено от Павел Сотиров в звуковия файл под главната снимка!
„"Новият Павароти" е чудесен комплимент, но никога не бих опитал, дори да се доближа до нивото на певеца". Така тенорът Фреди де Томазо коментира определението, което световната критика отправя към него. Младият оперен певец ще дебютира на българска сцена на 18 ноември от 19.30ч. в зала „България" в концерта „Под звездите на Наполи". Събитието е част от първия музикален сезон „Съкровени гласове", който организира Соня Йончева със своята компания SY11 Events. Билети за рецитала на тенора можете да намерите в мрежата на EVENTIM.
Фреди де Томазо ще пее под клавирния акомпанимент на френската пианистка Одри Сен-Жил, която често се появява на най-престижните световни сцени като Виенската държавна опера, Ковънт Гардън, Баварската щатсопер и операта на Лос Анджелис редом с Пласидо Доминго. "Ще посветим вечерта на неаполитански песни, някои от които вече съм изпълнявал на сцена и в звукозаписното студио, както и такива, които публиката ще чуе за пръв път", подчертава младият оперен изпълнител със световна кариера.
„Първата ми среща със Соня Йончева беше в Мюнхен на откриващия сезона концерт на Баварската държавна опера. Направихме чудесен гала концерт от арии и дуети от Пучини, Маскани, този тип романтичен репертоар. Тогава се сприятелихме. Само преди няколко седмици изпълнихме заедно „Мадам Бътерфлай“ на Пучини в Мюнхен. По-късно през сезона ще излезем заедно на сцената в Барселона в спектакъла "Адриана Лекуврьор" от Чилеа. Тя пее с огромна страст. Когато изпълнява герои като Мадам Бътерфлай, нейният артистизъм, наред с вокалното й майсторство, е невероятно. Соня Йончева притежава способност по много естествен начин да се превъплъти в образа. Много е вдъхновяващо и превръща партньорството на сцената с нея в истинско удоволствие. Като човек тя е фантастична. Много я харесвам и съм изключително щастлив, че сме приятели", разкрива Фреди де Томазо.
„Всяко поколение си има своите оперни звезди. Преди стотина години това са били Карузо и Джили; през 50-те и 60-те години сме имали Франко Корели, Марио дел Монако, Джузепе ди Стефано. В момента има ново поколение певци. Смятам, че всеки от нас може само да дава най-доброто от себе си. Трудно е да се направи сравнение с певците от миналото, защото, въпреки че те са огромно вдъхновение за нас и самият аз се вдъхновявам истински особено от тези, които споменах, никога не бих се опитал да им подражавам и да бъда като тях. Искам да правя своето собствено изкуство и ако мога да черпя вдъхновение от начина, по който те пеят, то това е страхотно", признава британско-италианският оперен певец.
Освен операта, другата страст на Фреди де Томазо е голфът. Неотдавна той изпълни прочутата ария на принц Калаф ‘Nessun dorma’ от операта "Турандот" на Пучини по време на престижното голф състезание Ryder Cup, когато отборът на Европа стъпи на игрището за пръв път. "Намирам, че при голфа е нужна дълбока концентрация, или поне при мен е така. Но знаете ли, забавно е, че изобщо не съм нервен, ако трябва да пея пред 2.000, 10.000 или 50.000 души – това не ме притеснява. Но ако само двама градинари ме гледат как играя голф, ставам изключително неспокоен. Така че това е талант, който трябва да пренеса от операта върху голфа", сподели 29-годишния оперен изпълнител.