Елена Механджийска: „В Академията се пее много повече оперен репертоар, а по-малко ораториален, което е пропуск

Елена Механджийска: „В Академията се пее много повече оперен репертоар, а по-малко ораториален, което е пропуск"

„Тази страстна аржентинска танго музика деликатно се преплита със сакралността", разкрива сопраното за изпълнението си идната неделя вечерта в зала "България"

Чуйте какво сподели Елена Механджийска пред Георги Митов-Геми в интервюто, разположено в звуковия файл под главната снимка!
 
 
Елитното сопрано Елена Механджийска ще пее в концерта на Софийската филхармония на 17 септември от 19.00ч. в зала "България".  Певицата ще се включи в изпълнението на Танго меса от Мартин Палмери с участието на Националния филхармоничен хор.
В Деня на София на сцената ще се качат и световноизвестната цигуларка Мидори, както и темпераментната акордеонистка Вероника Тодорова, а концертът ще премине под палката на Вилиана Вълчева. В програмата ще прозвучат и Серенада за цигулка, арфа, ударни и струнен оркестър от Ленард Бърнстейн, както и "Fantasy Homage to Schubert" на номинираната за Грами българска композиторка Добринка Табакова. Потърсете билети на касата на зала "България" и в мрежата на Ивентим!

За втори път Елена Механджийска ще участва в изпълнението на Танго меса от Мартин Палмери. „Тази страстна аржентинска танго музика деликатно се преплита със сакралността. Певецът трябва да намери тънката граница и да бъде в духа на сакралното, но с въздържана страст“, споделя талантливото сопрано. „Много чужди тонове има, с които трябва да се справя. За класическия музикант тази хармония е странна. Има много синкопи, а ритъмът е танго“, добави тя. За първи път ще работи с диригентката Вилиана Вълчева.

„Има толкова философия в тази кантатно-ораториална музика. Операта е по-стереотипна“, счита Елена Механджийска. „В Академията се пее много повече оперен репертоар, а по-малко е засегнат симфоничния, ораториалния, което за мен е пропуск. Това е особен вид музика, школа и състояние на духа, за да можеш да го изпееш. Всеки музикант, освен да разчита на педагога си, трябва сам да търси музика, жанрове, да се ограмотява и обогатява, да слуша големите певци и да ходи на концерти в зала „България“ , счита даровитата оперна изпълнителка.

Елена Механджийска  завършва класическо пеене в Югозападния университет „Неофит Рилски“, след което продължава обучението си при проф. Мила Дюлгерова. Взема участие в два поредни майсторски класа, както и в заключителните концерти на именитата българска оперна певица, камерзингерин и професор във Виенската консерватория Елена Филипова. Специлизира оперно пеене във Виена при проф. Теодоре Кореси.

Изнася концерти в „Пигмалион театър“ (Виена). Учи интерпретация при маестро Михаил Ангелов и работи с един от най-големите музикални експерти Рихард Тримборн. Дебютира на сцената на Софийска опера в ролята на Зигруне от Валкюра на Вагнер, с която роля участва в гастрола на Софийската опера в „Болшой театър“ (Москва ). Със същата роля участва и във Вагнеровия фестивал в София през 2023. Участва в оперни гала- концерти на Софийската опера и Русенската опера. Изявава се като солист на Софийската филхармония в кантатно-ораториалния, симфоничния и камерния жанр, както и в мюзикълни заглавия.

Елена Механджийска е част от вокалната солистична формация BELLA VOCE, с която изнасят камерни концерт-спектакли на сцената на Софийската филхармония. 

Солира на камерни състави като „Quarto Quartet“, Камерния ансамбъл „Софийски солисти“, „София квартет“, „КласикАрт“, Квартет „Фрош“ и др. Осъществява записи за Българското национално радио. Участва във Фестивала „Pрianissimo“ с пианистката доц. д-р Маргарита Илиева (носител на „Кристална лира“ за 2016). Концертира с един от най-изявените български пианисти проф. Ростислав Йовчев (1961 – 2021). Сцената я среща и с младия изявен турски пианист Доач Бездюз. Солира под диригенството на Михаил Ангелов, Георги Димитров, Урош Лайовиц, Константин Тринкс, Пламен Джуров, Найден Тодоров, Велизар Генчев, Григор Паликаров, Павел Балев, Мишел Брусо, Константин Илиевски, Славил Димитров и др.

Ключови думи: