Чуйте интервюто на Георги Митов със световноизвестния испански музикант Давид Пеня Дорантес, озвучен от Павел Сотиров, разположено в звуковия файл под главната снимка!
Днес започва осмото издание на един от най-големите и значими международни джаз форуми в страната – Plovdiv Jazz Fest. Концертите от основната програма са всяка вечер между 4 и 7 ноември в Дом на културата „Борис Христов“ в Пловдив от 20:00 ч. Шест концерта за четири дни на някои от най-интересните имена в джаза днес са част от основната програма на фестивала. Тази година сериозен акцент в нея е пианото в джаза, затова още в първата вечер започва с буквално уникалния концерт, създаден и продуциран от Plovdiv Jazz Fest. На 4 ноември от 20:00 ч. ще бъде единственият път, в който ще се състои концертът „Четирима пианисти свирят музиката на Чарлз Мингъс“.
На 6 ноември от 20:00 ч. в Дом на културата „Борис Христов“ предстои гостуването на забележителния фламенко-джаз пианист – Давид Пеня Дорантес. Обичайно свързваме фламенко музиката с китара, но Дорантес преобръща тези представи. Истински новатор и забележителен музикант силно повлиян от джаза и от класическото си музикално образование, Давид Дорантес променя напълно представите за фламенко музиката. Не случайно той е поканен да участва и в документалния филм на Карлос Саура „Фламенко, фламенко“. Дорантес е носител на много музикални награди и гост е на най-престижните фестивали, а в Пловдив той ще пристигне със своето трио.
„Човечността и добротата създават положителна среда по същия начин както настройвате един инструмент. Всеки от нас трябва да се настрои, за да свири добре в оркестъра, наречен „Общество“. Това ще доведе до баланс и красива звукова среда", заяви в ефира на Classic FM Radio Дорантес.
„Дуенде“ е моментът, в който всичко се подрежда. Тогава вратата на душата се отваря и оттам излиза въздух, повей, звук. Всичко просто се носи, без да работиш или да се обясняваш, тъй като си зареден с онова, което желаеш да изразиш. Така се случи и по време на записа на моя последен албум „Идентичност“. Направихме го на живо в акустична версия с публика, чийто дъх усещах много близо до себе си. Толкова лесно се отвори вратата на душата ми, за да се появи това Дуенде, този транс, в който често изпадаме ние, музикантите.
„Глобализацията влияе в известна степен върху този процес на „смаляване“ на собствената ни идентичност. Глобализацията има и положителни черти, но не и за идентичността. Трябва да се спазва баланса в споделянето на собствената ни култура, но без да се губи самоличността или идентичността на дадено населено място. Към настоящия момент този баланс е нарушен“, смята прочутият фламенко пианист.
„Музиката се влияе от развитието на обществото. Днес има повече комуникации, интернет. Звукозаписът е на друго равнище. Смятам, че фламенкото ще запази стойността и мощта си. Надявам се да съхраним този баланс, който не трябва да допускаме да се наклони към повърхностното“, допълни Дорантес.