Кои са гостите в четвъртото издание на „Неотъпкана пътека: камерна музика в Ковачевица“?

Кои са гостите в четвъртото издание на „Неотъпкана пътека: камерна музика в Ковачевица“?

За първи път в България: Керъл Уинсенс (обявена за Кралица на флейтата от списание Ню Йорк) и Никола Тюлие (солист-арфист на Филхармонията на Радио Франс в Париж)

Чуйте повече в интервюто на Радостина Узунова с пианистката Лора Чекоратова и цигуларя Никола Таков, разположено в звуковия файл под главната снимка!

„НЕОТЪПКАНА ПЪТЕКА” е фестивал за класическа камерна музика, чието четвърто издание ще се състои от 4 - 7 август, 2022 г. Програмата на фестивала ще включва три концерта в читалище „Светлина”, село Ковачевица и гала концерт в Неврокопска митрополия, гр. Гоце Делчев.

Фестивалът отново ще даде сцена за изява на класически музиканти със световни кариери, които ще творят заедно сред великолепната природа на западните Родопи. Сред участниците са световно известната американска флейтистка Каръл Уинсенс, арфиста на френското радио оркестър в Париж Никола Тюлие, виолончелиста Александър Сомов, водач на челите на филхармоничния оркестър на Страсбург, Франция, виолиста Румен Цветков - основател на Музикалния фестивал MurciArt в Испания, с почетен президент Пласидо Доминго и Вангел Тангъров - солист/първи кларинетист на Операта в Остин, щата Тексас. Следвайки традициите на известни европейски и американски фестивали, организаторите
Лора Чекоратова (пиано), Георги Вълчев и Никола Таков (цигулка) и Мариана Карпатова (мецосопран) имат за цел да съчетаят вдъхновението от природата и красотата на архитектурния резерват село Ковачевица с велики творби на световната класическа музика.

Програмите ще се фокусират върху френска камерна музика с арфа, флейта и кларинет от Дебюси, Сен Санс, Равел и Форе, както и от съвременни композитори като Юко Уебаяши, Добринка Табакова и Даниел Паджет, чиито български премиери ще бъдат изпълнени в Ковачевица.

Цени на билетите: 15 до 25 лева в www.epaygo.bg (чрез Epay, Easypay или на входа на залите)

Разгледайте програмата ТУК

Повече информация за "Неотъпкана пътека" може да намерите на официалната страница на фестивала www.neo-path.com и Facebook www.facebook.com/neopathbg

Снимка: Фондация Неотъпкана пътека

За участниците:

Обявена за "Кралица на флейтата" от списание „Ню Йорк”, флейтистката Керъл Уинсенс е носител на Първа награда от единствения засега конкурс за соло флейта “Уолтър Наумбърг”, на Наградата за цялостно творчество на Националната асоциация на флейтистите в САЩ, на Златен медал за цялостно творчество в областта на музиката на Националното общество за изкуства и литература на САЩ и на наградата "Изтъкнат възпитаник" на Фестивалния и музикален център „Бревард” и Манхатънското музикално училище. В периода 2019-2022 г. Уинсенс отбелязва половин век като международен концертиращ музикант с изпълнения в Библиотека и музей "Морган", концертната зала "Мъркин" и Центъра за изкуства "Сталер".

За концертната поредица „Наследство” по случай 50-годишнината си Керъл Уинсенс поръчва пет нови творби на композиторите Джейк Хеги, Пиер Жалбер, Робърт Сирота, Лари Алън Смит и Сато Мацуи. Издаването на албум с нейни изпълнения на творби от Юко Уебаяши със Струнен квартет "Ешер" (Азика Рекърдс) е също част от отбелязването на юбилея й. Наскоро Уинсенс и пианиста Брайън Уейгърн от Метрополитън Опера гостуваха в зала "Уайл" на Карнеги Хол в рамките на концертната поредица "Наумбърг: поглед назад". Пак през настоящия сезон тя представи и световни премиери на "Андите в пет импровизации" на Габриела Лена Франк и "Амазония" на Валери Колман.

Като солист Уинсенс е свирила със симфоничните оркестри в Чикаго, Сан Франциско, Питсбърг, Детройт и Лондон, с филхармониите на Би Би Си, Варшава и Бъфало, и с камерни оркестри в Лос Анджелис, Щутгарт и Сейнт Пол. Фестивалните й участия са многобройни: Алдебърг, Будапеща, Франкфурт, Санта Фе, Сполето, Mostly Mozart, Музика в Менлоу, Аспен, Йейл/Норфолк, Сарасота, Банф и Марлборо. Уинсенс е номинирана за "Грами" и е носител на наградата Diapason d'Or за записа на Концерта за флейта на Кристофър Рус с Хюстънския симфоничен оркестър и на Наградата „Запис с особени достойнства“ (съвместно с пианиста Андраш Шиф), а нейно изпълнение с Филхармонията на Бъфало е включено в рубриката „Pick of the Month” на списание „Грамофон”. Тя е член на Нюйоркския квинтет за дървени духови инструменти и е сред основателите на формацията Les Amies с водачките на групи в Нюйоркската филхармония – арфистката Нанси Алън и виолистката Синтия Фелпс, и на трио Gossamer – с Нанси Алън и виолончелистката Клер Мари Соломон. Керъл Уинсенс преподава в Джулиард Скул и Университета Стоуни Брук в Ню Йорк от общо повече от половин век. Автор е на популярната поредица „Керъл Уинсенс, флейтата на XXI век” на музикалното издателство „Лорен Кайзер”.

 

Роден и израснал в Париж, Никола Тюлие има бакалавърска степен по музика от Джулиард Скул, диплом за изпълнителско майсторство от Кралската консерватория в Торонто и магистърска степен по музика от Йейлския университет. Негови преподаватели са Пиер Жаме, Нанси Алън и Джуди Лоумън.

След три години като солист-арфист на Люксембургската филхармония и шест години на същата позиция в Базелския симфоничен оркестър, понастоящем Никола Тюлие е солист-арфист на Филхармонията на Радио Франс в Париж. Свири редовно и с формации като Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Парижкия оркестър, Лондонския симфоничен оркестър, Фестивалния оркестър на Люцерн, Камерния оркестър „Малер” и в Института за акустични и музикални изследвания и координация (IRCAM) в Париж, под диригентството на Лорин Маазел, Пиер Булез, Валерий Гергиев, Сейджи Озава, Клаудио Абадо и др.

Печелил е множество награди от конкурси и стипендии. Като солист е концертирал из цяла Европа, САЩ, Канада и Азия. Записвал е за EMI, CBC, Skarbo, Maguelone и Naxos. Преподава в Парижката регионална консерватория и Ecole Normale de Musique de Paris.

 

Роден в София, Александър Сомов завършва Националното музикално училище „Любомир Пипков“ като ученик на Стефан Руневски. Дебютира с концертни изпълнения в България и Германия и с премиера на „Испански концерт“ от Анхел Ескудеро в Испания на петнайсетгодишна възраст. Продължава обучението си в консерваторията „Гилдхол“ в Лондон, където през 1998 г. става първият музикант от Източна Европа, спечелил Златния й медал – най-престижното британско университетско отличие в областта на музиката, на което са носители Жаклин дю Пре, Тасмин Литъл, Уилям Примроуз и Брин Тервел.

Следват гастроли с концерти на Дворжак, Елгар, Шуман, Шостакович, Брамс, Бетовен, Щраус, Чайковски, Хайдн, Гулда, Търнидж, Губайдулина и др. във Великобритания, Германия, България, Франция и Испания под диригентството на Томас Цеетмаер, Хайнрих Шиф, Марк Албрехт, Тиери Фишер, Теодор Гушлбауер, Пол Макрийш, Милен Начев, Пламен Джуров, Мартин Пантелеев и др.

Като камерен изпълнител Александър концертира в цяла Европа, Япония, Канада и Мексико, партнирайки си с музиканти като Жан-Ив Тибоде, Томас Цеетмаер, Симон Трпчески, Юрий Башмет, Тасмин Литъл, Борис Гарлицкий, Марк Албрехт, Александър Торадзе, Джон Йорк и Богдана Попова.

В момента Александър Сомов работи като виолончелист суперсолист на Страсбургския филхармоничен оркестър. Като гост първи челист е свирил с Лондонската филхармония (LPO), Лондонски симфоничен оркестър (LSO), Хале Оркестър (Манчестър), Английския камерен оркестър и Симфоничния оркестър на радио SWR Щутгарт.

Сомов е преподавал в Страсбургската консерватория (2006-2013) и e ръководител на майсторски класове в България, Франция, Швеция, Италия и Япония.

Записва за Naxos Marko Polo, LSO Live, Landor Records и Gega New, а архивни записи с негови изпълнения има в BBC Radio, Българското национално радио, Polskie Radio и Radio Valencia.

 

След соловия си дебют на 8-годишна възраст Румен Цветков концертира в близо четирисет страни на четири континента, печелейки положителната оценка на критиката. Популярен като солист, рециталист и камерен музикант, той е гостувал в концертната зала на Берлинската филхармония, Карнеги Хол (Ню Йорк), Уигмор Хол (Лондон), Уолт Дисни Хол (Лос Анджелис), Паласио де Белас Артс (Мексико Сити), Моцартеума (Залцбург), Чикагския симфоничен център, Зала "България" и др.

Сред фестивалните му участия са: Фестивалът на камерната музика в Кумо (Финландия), Равиния и iPalpiti (САЩ), Червеноморският фестивал (Израел), Атинският фестивал, Фестивалът в Санкт Мориц (Швейцария), фестивалите на камерната музика „Мимир“ и „Хенри Дж. Бруман“ (САЩ), Асколи Пичено (Италия) и фестивалите "Музика в Стария град" и "Европейски месец на културата” в родния му Пловдив.

Като камерен музикант Румен Цветков си е сътрудничил със световноизвестни музиканти като Ида Хендел, Бернард Грийнхаус, Михаил Мунтян, сър Харолд Мартина, Хосе Фегали, Кристиан Тецлаф, Владимир Менделсон, Майкъл Флаксман, Хосе Галярдо, както и с членове на квартетите "Борромео", "Кронос", "Авив", "Йерусалим" и "Верди”. През 2017 г. Румен Цветков основава Музикалния фестивал MurciArt в Испания, с почетен президент Пласидо Доминго, на който е артистичен директор. Цветков е и член-основател на Оркестъра на средиземноморските солисти (Андалусия).

След като се оттегля като първи виолист на Кралската опера във Валенсия, той редовно гостува като солист на формации като Тонхале Оркестър Цюрих, Брандембургския симфоничен оркестър, Манхаймската филхармония, Баховия колегиум, Симфоничния оркестър на Барселона, Баския национален оркестър – под диригентството на Бернард Хайтинк, Зубин Мета, Рикардо Чайли, Миунг-Вун Чунг, Кент Нагано, Пааво Джарви, сър Джон Елиът Гардинър, Семьон Бичков, Енрике Батиз, Росен Миланов, Алън Гилбърт, Робърт Тревино и др.

Цветков работи като гост-преподавател по виола в Академията за музика и изпълнителски изкуства в Тилбург (Холандия) и Нов български университет в София. От 2020 г. преподава в консерваторията "Музикални изкуства" в Мадрид. Редовно води майсторски класове по целия свят. Дебютният му солов албум "Brahms Alliance" (2019) с пианиста Людмил Ангелов е издаден от GEGA New. Вторият му солов албум, с изцяло руска програма, се очаква по-късно тази година.

Румен Цветков свири на редки инструменти, между които виола, изработена от Симон Шодлер през 1785 г., наречена "Времето", виола от италианеца Джузепе Джакети ди Рома, а отскоро и виола на "руския Страдивари", Тимофей Подгорни, наречена "Поетът".

 

Д-р Вангел Тангъров е доцент по кларинет в Тексаския щатски университет и създател и артистичен директор на ежегодния международен фестивал “Кларинетна фиеста“ в САЩ. От 2005 г. Вангел Тангъров е солист/първи кларинетист на Операта в Остин, на Централния тексаски симфоничен оркестър и на Симфоничния оркестър на Виктория, щата Тексас.

Кариерата на Тангъров като солист/първи кларинетист започва в Софийската филхармония (1993-1998). Паралелно с това работи като първи кларинест на Симфоничния оркестър на Академия Киджана в Сиена (Италия, 1994-1998) и на Световния младежки симфоничен оркестър, Берлин (1993-1994). От 1998 до 2005 г. е първи кларинетист на Монтерейския симфоничен оркестър в Мексико.

Многобройните солови изяви с оркестър на Вангел Тангъров включват изпълнения със симфоничните оркестри на Гьор (Унгария), Централния тексаски симфоничен оркестър (САЩ), Пловдивската, Пазарджишката, Русенската, Варненската и Софийската филхармонии, Симфоничния оркестър на Констанца (Румъния) и Монтерейските симфоничен и камерен оркестър (Мексико), с богат репертоар от Моцарт, Вебер, Копланд, Жан Франсе, Чимароза, Джампиери, Бърнстейн и Пипков.

Вангел Тангъров е концертирал в повече от двайсет страни на четири континента, спечелвайки високата оценка на критиката и публиката. Кариерата на Тангъров като концертиращ артист, солист и камерен изпълнител го отвеждат на някои от най-големите концертни подиуми в света като залата на Берлинската филхармония, Гевандхаус (Лайпциг), Шаушпиелхаус (Берлин), Концертгебау (Амстердам), Концертната зала в Осло, Кадоган Хол (Лондон), Бостънската симфонична зала (САЩ), Зала „България“ в София, Зала „Сарагоса“ (Сарагоса, Испания) и много други.

Вангел Тангъров завършва Националното музикално училище „Добрин Петков“ в родния си град Пловдив, в класа по кларинет на Димитър Боянов. Продължава обучението си в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София, получавайки магистърска степен по изпълнителско изкуство в класа по кларинет на академик Петко Радев. През 2010 г. Тангъров защитава докторантура в Университета на Тексас в Остин под ръководството на професор Ричард МакДауъл. Специализира при Аурелиан Октав Попа (Румъния) и Гералд Пахингер (Австрия).

Лора Чекоратова е родена в София. Започва да свири на пиано от четиригодишна и скоро става ученичка на легендарната педагожка Лидия Кутева. На девет изнася първия си солов рецитал в Националното музикално училище "Любомир Пипков", където получава средното си образование. В България учи също при Весела Маринова и проф. Жени Захариева.

През 1992 г. по съвет на проф. Захариева продължава образованието си в Джулиард Скул в Ню Йорк. Получава бакалавърска, магистърска и докторска степен като студентка на Сиймор Липкин и става първата българка с докторат от Джулиард Скул. Дисертацията ѝ е посветена на творбите за пиано на Димитър Ненов. Още като студентка печели редица стипендии и награди, включително Първа награда на Международния конкурс за пианисти във Вашингтон. Соловият й дебют в Кенеди Център, Вашингтон е последван от рецитали, камерни концерти и участия в международни фестивали на някои от найпрестижните сцени в САЩ и Европа.

Лора Чекоратова е високо ценен изпълнител на виртуозна музика за пиано от XIX и XX век. Обширният ѝ репертоар включва многобройни творби от камерната музика и композиции на големи композитори от Източна Европа. Записвала е многократно за радиото и телевизията в САЩ, Финландия, Швеция и България. От 2005г. заедно с други известни български музиканти и Американската фондация за България създава цикъла “Български концертни вечери в Ню Йорк“ в Генералното консулство на България в най-големия американски град, чиято организация води седемнайсет поредни сезона. Преподава в подготвителния клас на консерваторията „Манес” в Ню Скул в Ню Йорк и е артистичен директор на организацията “Салон на виртуозите”. Председател е на фондация „Неотъпкана пътека“ от 2018г.

Георги Вълчев е концертирал на някои от най-престижните сцени в света като оркестров солист, камерен музикант и в рецитали: в САЩ, вкл. Ню Йорк (зала „Алис Тъли“ / Линкълн Център, Карнеги Хол и културния център „92nd Street Y”), Вашингтон (Кенеди Център) и Чикаго (Чикагския културен център); в Европа, вкл. Лондон (Уигмор Хол и Центъра Барбикан), Амстердам (Кралския театър „Каре“) и зала „България“ (София); в Азия, вкл. Токио (Сантори Хол), Пекин (Пекинския център за култура и изкуства), Гуанджоу (Оперния театър), Тайпе (Културния център „Тайпе“) и Тел Авив (Оперния театър); в Австралия (Операта в Сидни) и др.

Като отдаден ансамблов музикант Георги Вълчев има щастието да участва в съвместни изпълнения с международно известни музиканти и ансамбли в САЩ и Европа. Фестивалните му участия на двата континента са многобройни.

Георги Вълчев е имал честта да бъде гост концертмайстор на няколко големи симфонични оркестъра, сред които Лондонската филхармония и Оркестъра на Кралската опера в Мадрид. Той е съосновател и артистичен директор на Камерния музикален фестивал „Неотъпкана пътека“ в Ковачевица и член-основател на камерния музикален цикъл „Български концертни вечери в Ню Йорк“.

Роден в Пловдив, Георги започва да свири на цигулка на шест години като ученик на Боянка Шопова. В България учи още с Мичо Димитров, Владимир Владигеров и Дора Иванова. Получава средното си музикално образование в държавните музикални училища в Пловдив и София. На шестнайсет години печели Голямата награда на Международния конкурс за млади цигулари „Ярослав Коциан“ в тогавашна Чехословакия. След кратко следване в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София е приет за студент при известната професорка по цигулка Дороти ДиЛей и Масао Кавасаки в Джулиард Скул, Ню Йорк, където завършва бакалавърска и магистърска степен по музика. Георги Вълчев е носител на множество награди, между които Първа награда на Международния конкурс „Дюкрест” (САЩ) и Специалната награда на Международния конкурс за цигулари „Тибор Варга” (Швейцария).

Роден в София, Никола Таков започва да свири на цигулка от петгодишен като ученик на Боянка Шопова. След като завършва Националното музикално училище „Любомир Пипков“, продължава образованието си в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“, в класа на професор Дора Иванова. Същата година е приет с пълна стипендия в Луизианския щатски университет в класа на професор Кеворк Мардиросян, където получава бакалавърска степен със специалност Изпълнителско майсторство по цигулка. Продължава образованието си в Колежа за изящни изкуства на Бостънския университет, в класа на професор Юрий Мазуркевич, където получава магистърска степен и диплом за изпълнителско майсторство.

По време на обучението си участва в майсторски класове на световноизвестни музиканти, сред които Ифра Нийман, Дейвид Серон, Джоузеф Силвърстайн, Камила Уикс, Серджу Лука, Чарлз Каселман и Елмар Оливейра, от които черпи безценен опит. Печели редица конкурси и награди в България и САЩ, концертирайки активно като солист и камерен музикант.

Никола Таков е бил член-основател на Камерен оркестър „Калистос” в Бостън (2003), концертмайстор на Симфоничния оркестър на Клафлин Хил, Масачузетс (2004-2009) и член и изпълняващ длъжността помощник-концертмайстор на Бостънския филхармоничен оркестър (Boston Philharmonic Orchestra, 2001-2003), на Симфоничния оркестър на Портланд, Мейн (2001- 2009) и на Филхармонията на Роуд Айланд (2001-2009). От 2010 г. работи в престижния Наварски симфоничен оркестър „Пабло Сарасате“ в Испания. Той е член-основател и първа цигулка на струнния квартет ”Fluencias” и на камерната формация „La cuerda de oro”, с които концертира акивно в Испания и други европейски страни.

 

Родена в Гоце Делчев, Мариана Карпатова завършва Националното музикално училище „Любомир Пипков“ в София. Продължава обучението си в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров” като студентка на професор Мати Пинкас и Мила Дюлгерова и в Оперния център на Джулиард Скул в Ню Йорк.

Още като студентка в Джулиард Мариана участва в излъчената в „На живо от Линкълн Център” нова постановка на Морис Сендак на операта „Хензел и Гретел” в двойната роля на Майката и Вещицата, и прави впечатляващ дебют в ролята на Роза Мамай в „Арлезианката” в Операта на Сарасота. Скоро след това дебютира в зала „Алис Тъли“ в Линкълн Център, Ню Йорк като носител на едноименната награда за дебют във вокалното изкуство.

Карпатова има участия на някои от най-големите оперни сцени в САЩ: Държавната опера на Ню Джърси (Алиса в „Лучия ди Ламермур”, Берта в „Севилския Бръснар”), Мичиганския оперен театър (Мисис Куикли във „Фалстаф”), Метрополитън опера (Прислужница в „Електра”), Операта на Сарасота (Куница в „Оберто”), Операта на Балтимор (Ларина в „Евгений Онегин”), фестивала „Сполето” (Прислужница в „Йенуфа”, Чиеска в „Джани Скики”), Опера Тампа (Дзита в „Джани Скики”, Принцесата в „Сестра Анджелика”), Оперния театър на Сейнт Луис (Бруха в „Жената от моста Отоуи”), Операта на Палм Бийч (Олга в „Евгений Онегин“), както и на сцената на Софийската национална опера (Азучена в „Трубадур”) и др. Изнася концерти и рецитали в Линкълн Център, Кенеди Център, фестивала „Сполето” в САЩ, пее с Националния симфоничен оркестър на Мексико и други оркестри.

През 2018 г. Мариана Карпатова съосновава Фестивала за камерна музика „Неотъпкана пътека” в Ковачевица, недалеч от Гоце Делчев. Освен концертната си и организационна дейност, тя създава и поредица от събития за широка публика и възможности за вокално обучение на младите хора от региона. Участва в кампанията за възстановяването на историческата сграда на читалището в Ковачевица и други благотворителни каузи.

Мариана Карпатова е член на управителния съвет на „Опера във Флоръм”, Ню Джърси, където изпълнява и ролята на разказвач в оперните концерти. През сезон 2021-22 г. участва в Празничния концерт на „Опера във Флоръм“, в Гала вечерта за откриването на Българските концертни вечери в Ню Йорк в зала „Уайл” в Карнеги Хол и в едноименната концертна поредица в Генералното консулство на България в Ню Йорк. През тази година й предстои дебют в ролята на Флорънс Пайк в операта „Албърт Херинг” на Принстънския фестивал и концертна изява със Симфоничния оркестър на Кълъмбъс.

Мариана Карпатова преподава вокално изкуство в университета „Феърли Дикинсън”, кампус Флоръм и ръководи частното вокално студио „Мариана” в Медисън, Ню Джърси.

 

Родена в Пловдив, Добринка Табакова живее и твори в Лондон от 1991 г., където завършва консерваторията „Гилдхол” и получава докторска степен от Кингс Колидж Лондон. Музиката й, която Уошингтън Таймс определя като „дълбоко вълнуваща“, е представяна на различни европейски музикални фестивали, сред които BBC Proms (Великобритания), Шлезвиг-Холщайн (Германия), Возвращение (Русия), Световни слънчеви песни (Латвия) и Тъмни музикални дни (Исландия). Табакова е била резидентен композитор на Летния фестивал в Давос (Швейцария) и катедралата „Св. Богородица“ в Труро (Корнуол, Великобритания), както и на Лайпцигския оркестър MDR и Оркестъра на град Стратфорд (Великобритания). Композирала е творби по поръчка на Кралското филхармонично общество на Великобритания, BBC Radio 3 и Европейския съюз за радио и телевизия.

През 2014 г. дебютният й авторски албум “Струнни пътеки“, издаден от германската звукозаписна компания ECM Records, е номиниран за награда „Грами“ в категория „Най-добър класически компендиум”. През 2017 г. Табакова е назначена за резидентен композитор на Концертния оркестър на Би Би Си (BBCCO). Тя е носител на наградата за химн за Златния юбилей на кралица Елизабет II и Първа награда и медальон на Kонкурсa за хорова творба на фондация “Сорел“ в Ню Йорк. Сред другите й значими проекти са „Безсмъртният Шекспир“ – кантата за 400-годишнината от смъртта на Шекспир през 2016 г. и двойният пиано концерт “Заедно да не забравяме да танцуваме / Векове медитация“ за Фестивала на трите хора във Великобритания, който през 2019 г. беше обявен от фондация PRS за една от най-добрите съвременни композиции на Обединеното кралство за последните 25 години. Вторият авторски албум на Добринка Табакова (Regent Records) – с хорова музика, изпълнена от Труроския катедрален хор с Концертния оркестър на Би Би Си – бе избран за един от най-добрите албуми на 2019 г. от критиците на списание „Грамофон“. През 2021 г. Табакова завърши оркестровата си “Земна сюита” за Концертния оркестър на Би Би Си и цигулковия концерт „Търпението на дърветата“ за Международния манчестърски фестивал.

През 2023г. се очакват третият й авторски албум (ECM Records), премиерни изпълнения на Камерния хор на Сейнт Луис и The Sixteen, нов струнен квартет за конкурса ARD в Мюнхен и нов запис с оркестъра на Сейнт Луукс в Ню Йорк.

Родена в Киото, Япония, композиторката Юко Уебаяши живее в Париж от 1998 г. и в Люберон в Южна Франция от 2018 г. През първата й година във Франция, концертът й, включващ селекция от нейни творби и произведения на Жан-Мишел Дамаз, в зала „Гаво“ е определен от известния френски композитор Пиер Пьоти във в. Фигаро като „омайна вечер“. Публиката и критиците по цял свят хвалят творбите й, включително Ню Йорк Таймс („Най-голямата изненада в творбите на Юко Уебаяши е изключителното им качество“) и големият флейтист Жан Ферандис („За мен произведенията й са скъпоценни камъни и ценен подарък“).

Творбите на Уебаяши са изпълнявани и посрещани с ентусиазъм в Европа, вкл. Париж (Theatre des Champs-Elysees), Виена (Konzerthaus), Венеция (La Fenice), Лондон (Wigmore Hall), в Съединените щати, вкл. Ню Йорк (Lincoln Center, Carnegie Hall) и Питсбърг (Heinz Hall), в Азия, вкл. Токио (Kioi Hall), Осака (Izumi Hall), Сеул, Пекин, Тайпе и в други градове по света.

Много от произведенията на Уебаяши са вдъхновени от връзката й с изтъкнати музиканти като флейтиста Жан Ферандис (професор в École Normale de la musique de Paris и CSU Fullerton), Керъл Уинсенс (професор в Джулиард Скул), Мишел Мораг (първи флейтист на Националния оркестър на Франция), Нобутака Шимизу (първи флейтист на Симфоничния оркестър на Киото), флейтиста Сеия Уено (победител в конкурса „Рампал“), Уакао Кейсуке (помощник-главен обоист на Бостънския симфоничен оркестър), Морис Бург (бивш първи обоист на Парижкия оркестър), челиста Доминик дьо Вилиенкур (професор в CRR de Paris), пианистите Емил Наумов (професор в Университета на Индиана) и Жан-Мишел Дамаз, Струнен квартет „Ешер“ и диригента Донатас Каткус (Вилнюски камерен оркестър „Сен Кристоф“).

Творби на Юко Уебаяши са включени в множество албуми, сред които: „Четири сезона се носят над езерото “ (Флейтов оркестър „Умибуе“), „Творби на Жан-Мишел Дамаз и Юко Уебаяши“ (Нобутака Шимизу, ЖМ Дамаз), „Творби за флейта, Юко Уебаяши" (Жан-Ферандис, Емил Наумов и др.), „Кристален момент“ (Сеия Уено), „Светът на обоя" (Морис Бург, Кейсуке Уакао), „Пътеки" (Маю Изуми) и „Misericordia" (Керъл Уинсенс, Квартет „Ешер“ и др.).

„Подари стол” e инициатива на фондация ,,Неотъпкана пътека" за финансиране на фестивала за камерна музика в село Ковачевица. Вижте повече:

Ключови думи: