Чуйте повече от интервюто (с музикални откъси) на Георги Митов-Геми с композиторката гл.ас. д-р Емелина Горчева и примабалерината и педагог доц.Калина Богоева, разположено в звуковия файл под главната снимка!
"Фолклор, класика и съвременност. Балетът "Цветовете на любовта" - световна премиера" продължава положеното през 2020 година начало в специалност Балетно изкуство, дипломантите да финализират своето обучение с интегрален балетен спектакъл, съчетаващ класическата подготовка и модерните техники.
Постановката се реализира като копродукция между НМА "Проф. Панчо Владигеров" и Музикален театър - София.
Премиерата е на 16 март от 19 ч. на сцената на Музикален театър-София.
Спектакълът е сътворен е от най-младата генерация творчески личности, посветила се на балетното и музикално-сценично изкуство, водени от доайена на българския балет прима-балерината и педагога, Доктор хонорис кауза на НМА "Проф. Панчо Владигеров" доц. Калина Богоева.
Разположен е в две части. Първата включва изпълнения от фолклорния /характерни танци/ и класическия балетен репертоар, а във втората ще бъде представен за първи път на българска сцена балетът "Цветовете на любовта".
Художествената и естетическа идея на спектакъла е да обедини и съчетае органично характерните танци с класическите образци и съвременните техники в балетното изкуство, да направи творчески и духовен мост между Фолклора, Класиката и Съвременността.
Хореографията е дело на доц. Калина Богоева, както и на млади, талантливи хореографи, студенти и дипломанти на НМА, бивши възпитаници на НМА, сред които хореографът Светлин Ивелинов - худ. ръководител на Балетния състав при ДМБЦ, Антоанета Алексиева – хореограф, балетен репетитор и педагог, както и хореографите артисти от балет "Арабеск" - Ангелина Гаврилова, Асен Наков и Константина Ханджиева.
Самият балет "Цветовете на любовта", по идея на доц. Калина Богоева, е току-що сътворен от младата българска композиторка гл. ас. д-р Емелина Горчева, носител на 10 награди по композиция, 5 от които международни, сред които и приза от Торонто-Канада за най-добра филмова музика от европейски композитор.
Балетът е посветен и се гради изцяло върху темата за любовта. Навлизайки в подсъзнателното и сакралното, чрез емоционалността на преживяването, се изследват, проектират и визуализират различните нюанси и аспекти на любовта.
Музиката извайва и преплита контрастни и динамични състояния като са използвани определени инструменти на които е поверена водеща фукнция. Те насочват вниманието и фокусират с малко изразни средства, без излишна претрупаност и показност. Мащабността на големия симфоничен оркестър (изключвайки въведението на балета) е заменена от семплост и известна доза минимализъм. Натрапчиви мотиви и интонации се преплитат във вихър от емоционални колизии, които докосват крехката природа на чувствата, насочвайки зрителя към имагинерни простори за размисъл.
Балетът е решен изцяло и единствено чрез средствата на танца, пластиката на живото тяло и художественото осветление, фокусиран в сферата на духа, съзвучен с вътрешните импулси, копнежи, движения.
"Да открехнем завесата, смело да надникнем в дълбините на собствените си емоции и чувства, да се взрем в онези скрити кътчета на душевността, които умело прикриваме" е основната идея на балета "Цветовете на любовта".