Нестандартен подход за привличане на младежката аудитория предприе Английската национална опера. Проектът се нарича „Undress for the Opera", а негови автори са музикантът Деймън Албърн и кинорежисьора Тери Гилиъм. Тази програма дава възможност за експериментиране, познание и възможност за младите хора да преоткрият нещо ново в оперното изкуство. От общо 2500 места, с които разполага Лондонския Колизеум, където се провеждат спектаклите на Английската национална опера, ще бъдат резервирани „стоте най-добри” на цена от 25 британски лири, но при „специална оферта”, коментира директорката на оперния театър Лорета Томази. Освен спектакъла билетите включват кратък въвеждащ пърформанс, забавен видеоклип, в който Гилиъм прави бърз преглед на операта и покана за среща с артистите от трупата след представлението. Другото предимство за младите хора е, че не е необходимо да се обличат според етикета. Даже от оперния театър надъхват младежите да се появят по дънки и маратонки на спектакъла и дори да консумират бира или коктейли в атмосферата на оперния салон. „Искаме да изкореним схващането, че операта не е за младите. Желаем да ги накараме да мислят така, че да си кажат „Операта е за мен!”, посочва Томази. Проектът на Албърн и Гилиъм ще се състои през този сезон на спектаклите „ Дон Жуан” от В.А.Моцарт (15 ноември 2012г. ), "Травиата" от Джузепе Верди (7 февруари 2013г.), "Потъналата градина" от Михаел ван дер Аа (18 април) y "Перфектният американец” от Филип Глас (13 юни).