Композиторът ветеран смята за абсурдни твърденията на Израелската филхармония, че не може да изпълни произведения, обичани от Хитлер. Това заяви 86-годишният музикант по време на честване в Дрезден, където бе представена новата продукция на неговата опера „We Come to the River”. Това e седмото оперно произведение на Хенце, чиято премиера се състоя в Ковънт Гардън в Лондон през 1976г. Хенце изрази категорично несъгласието си с концертната програма на Израелската филхармония. Според него „докато в Израел и други теритиории живеят хора, които са попадали в нацистки концентрационни лагери, няма нужда да посещават концерти с предпочитаната музика от Хитлер. Но това не са всички.” Хенце посочи, че трябва да се има предвид чувствителността на оцелелите от Холокоста и да бъде изразявано уважението към тях. „Лично аз съм се стремил с да се разграничавам с всичките си действия от Вагнер, неговата идеология и неговото творчество.” Въпреки това, партитурите от неговите опери стоят в библиотеката на Хенце, разположена в дневната, където можем да открием и партитурите от оперите на Моцарт. „Аз съм музикант и трябва да ги изучавам. В музиката на Вагнер обаче чувам идеология, която съвсем не ми допада. Зад нотите му се крие онзи дух на Германия, който ненавиждам. Ако Вагнер беше жив по време на режима на нацистите, сигурно щеше да бъде един от тях.” Всичко започна през 2001г., когато Даниел Баренбойм поиска разрешение по време на концерт на Щатскапеле Берлин в Израел да изпълни на бис прелюд към операта „Тристан и Изолда”. От тогава музиката на Вагнер не е звучала в тази страна. Неотдавна Израелската филхармония получи разрешение да изпълнява музиката на немския композитор, което отново разпали искрата на недоволството.