Ако си задавате въпроса „Кой оркестър ще открие Олимпийските игри в Лондон- 2012г.?”, то отговорът се крие в името на Лондонския симфоничен оркестър. За съжаление, музикантите са задължени да дадат начало на световното събитие...на плейбек! Изпълнението им бе записано шест седмици преди церемонията по откриването, което провокира недоволството на членове на състава. Каква е причината един от най-важните симфонични оркестри на Великобритания да симулира, че свири при посрещането на участниците и пред повече от 4 млрд. души публика? Съюзът на музикалните дейци във Великобритания подчертава, че артистичният директор на церемонията, кинорежисьорът Дейвид Бойл, е пожелал концерт на живо. От корпорация Locog, която организира Олимпиада 2012, се обявили против това желание, защото сферичната форма на стадиона щяла да доведе до извънредно лош акустичен ефект, а рискът от неблагоприятни климатични условия остава твърде висок. Така се стигнало до решението за запис. Музикантите, които критикуват постигнатото съгласие, негодуват заради факта, че е абсурдно да присъстват на церемонията, за да изпълняват „предварително записана музика”. Лондонските симфоници, считат, че „ще бъде излишен разход на време и средства да се правим на мимове”. Според тях, за записът в легендарното звукозаписно студио Abbey Road са похарчени над 10 000 британски лири, което е „същинска лудост”. Освен това, Лондонският симфоничен оркестър има опит с концерти на открито, тъй като само преди 3 седмици изпълни „Пролетно тайнство” от Игор Стравински на самия Площад Трафалгар. Следващият проблем, който възниква, е участието на диригента. Оказва се, че за записите е привлечен Франсоа-Ксавие Рот, който е гостуващ диригент на Националния оркестър на Би Би Си в Уелс, въпреки че организаторите от Locog са предложили сър Саймън Ратъл за диригент в деня на церемонията. Британската преса окачестви скандала като „фарс”. Музикалния продуцент Стив Ливайн обясни, че „музика на живо може да бъде изпълнена при перфектни условия, тъй като Великобритания разполага с най-добрите озвучители в света, способни да работят на стадиони и при всякакви климатични условия.” Председателят на Elgar Society Джулиън Лойд Уебър приветства включването на „Нимрод” от „Вариации Енигма” в концерта пред такава публика, но „да имаш един диригент в записа и друг – на сцената, ще бъде смешно”. Останалата част от програмата на широко коментирания концерт се пази в пълна тайна.