Златен медал за Мицуко Учида

Златен медал за Мицуко Учида

Британското Кралско филхармонично общество връчи своята най-престижна награда

Британското Кралско филхармонично общество връчи своята най-престижна награда на Мицуко Учида – Златен медал. Наградата има значението на филмовия „Оскар”, но според музикантите, тя е дори и по-привлекателна със стойността си. Именитата японска пианистка произнесе кратка, но сърдечна и непринудена реч, в която каза, че кариерата й представлява непрестанен опит да свири „малко по-добре”! Тази очевидно импровизирана реч на Мицуко Учида направи силно впечатление на присъстващите и особено думите й: „Дори и никой да не ми плаща и никой да не идва на концертите ми, аз пак ще правя това, което правя, защото го обичам толкова много и искам да става по- добре...” Наградата Royal Philharmonic Society Awards бе връчена на Учида на церемонията по присъждане на отличията, която тази година се проведе в хотел „Dorchester”. Със Златния медал на Кралското филхармонично общество /RPS Gold Medal/, бяха отличени още: тенорът Тоби Спенс, който получи наградата за певец и композиторите Джонатан Харви и Сали Биймиш, спечелили съответно в категориите „Композиция за голям ансамбъл” и „Композиция за камерен ансамбъл”. Имаше и награди за изпълнение на съвременна музика /творба на Джон Кейдж/, в инструменталната категория бяха отбелязани заслугите на знаменития пианист Маурицио Полини, а сред диригентите – премията на Кралското общество отиде при маестро Клаудио Абадо. Веднага след като получи своя Златен медал /на 8 май/, Мицуко Учида продължи концертната си дейност: на 13 май изнесе рецитал в Перуджа /Италия/, на 16-ти - в Прага /Чехия/, а днес я очакват обратно в Лондон, където тя живее /тази вечер ще свири в Wigmore Hall/. Японската пианистка съвсем скоро приключи турнето си из известни музикални места по света, което я отведе във Виена – Musikverein, Париж - Théâtre des Champs Elysées, Залата на Берлинската филхармония, Carnegie Hall в Ню Йорк и обратно в Лондон - Royal Festival Hall. В рециталите си тя представи на публиката последните три клавирни сонати на Франц Шуберт. Като отзвук от концертите на Мицуко Учида, критикът Майкъл Чърч написа в британския „The Independent” думите: „Това беше един Шуберт с криле...”