Naxos на 25 години

Naxos на 25 години

Naxos , една от водещите британски звукозаписни компании за класическа музика, отбелязва четвърт век съществуване.

Naxos , една от водещите британски звукозаписни компании за класическа музика, отбелязва четвърт век съществуване. По този повод издателството „Little Brown“ предлага нова книга, в която публиката може да погледне зад кулисите на 25-годишната работа на музикалния лейбъл. Книгата „The Story of Naxos“ /Историята на Naxos/ ще се появи на пазара във Великобритания много скоро – на 3 май. Луксозното издание с твърди корици съдържа 450 илюстровани страници и в него се проследяват промените в звукозаписа от сферата на класическата музика, разглежда се и в детайли развитието на компанията - от нейното създаване, до признаването й като водеща марка в класическия музикален пазар днес. Освен това, в книгата специално място е отредено и на артистите, записвали за Naxos, сред които са Ленард Слаткин, Такако Нишизаки, Джон Корилияно, Питър Максуел Дейвис и др. През този месец от компанията предвиждат да предложат на пазара и 9 специални издания на CD- комплекти, посветени на великата опера, балет, големите клавирни концерти, великите романтични симфонии, цигулковите концерти, най-значимите руски симфонии, както и класическите такива, отделен комплект е предвиден за бароковите шедьоври, а също и за постиженията в духовната музика. Към всяка CD-кутия ще бъде приложена и красиво оформена книжка с текстов материал, съдържащ подробна музикална информация. През цялата година от Naxos предлагат и на своите потребители в интернет избрани музикални заглавия за безплатно сваляне, както и множество иновативни решения в образователната музикална сфера. Ето какво заяви основателят на компанията Naxos Group Клаус Хейман: „Музикалната индустрия беше много по-различна от днешната, когато основах фирмата през 1987г. Производството на компактдискове се намираше тогава едва в начален стадий на развитие, а интернет, който така добре познаваме всички днес, въобще не съществуваше – трудно бе дори да си го представим! Но, въпреки многото промени, настъпили в „онлайн ерата“, качеството на три ключови компонента на Naxos, останаха непроменени: репертоарът, значимостта и иновациите“.