Оркестърът на Националният център за изкуствата ще остане без музикален директор през 2015г. Това обяви заемащият тази длъжност Пинкас Цукерман, който ще продължи да работи на този пост до тогава. 64-годишният музикант все още не е обявил плановете си след като напусне оркестъра, както и името на следващия директор. Вече 16 години цигуларят и диригент ръководи канадския оркестър и е останал най-дълго време този пост в историята на състава. Благодарение на неговите усилия Оркестърът на Националният център за изкуствата разшири своите образователни програми, както и концертни изяви в чужбина, а също така увеличи броя на щатните музиканти и покани редица световноизвестни солисти, сред които Ицхак Пърлман, Йефим Бронфман и Джеси Норман. Освен това, Пинкас Цукерман се превърна в знаменитост в Отава, където участва в различни социални кампании и дори хокейни мачове, които открива със съпругата си- челистката Аманда Форсайт. Припомняме ви, че огромният авторитет на Пинкас Цукерман се гради върху дълги години успехи на световната музикална сцена и на всеотдайната му педагогическа работа. Той е признат за цигуларят и виолист с най-богатия звук, реализиран досега в музикалната звукозаписна индустрия. Цукерман притежава изключителна изпълнителскта техника, работи като диригент, педагог и камерен изпълнител. Музикантът е номиниран 21 пъти за награда "Grammy" и два пъти я е печелил. Диригентската си кариера Цукерман започва през 1970 г. с "Английски камерен оркестър", а след това дирижира много от водещите световнопризнати оркестри. През 1983 г. президентът Рейгън му връчва "Медал за изкуства" за водещата му позиция в музикалния свят. Удостоен е и с почетна докторска степен от Университета "Браун", с награда от Международния център в Ню Йорк, с наградата "Крал Соломон" от Фондацията за култура "Америка-Израел". Пинкас Цукерман е един от световните музиканти, които е излизал на една сцена с Класик ФМ-М тел оркестър. Концертът му през есента на 2006г. бе включен в петото издание на цикъла "Концертмайсторите” и премина при огромен интерес от страна на публиката.