Чечилия Бартоли изнася серия от концерти в Русия по покана на маестро Валерий Гергиев. На 22 март тя пя в Санкт Петербург в прочутия Мариински театър, където гласът й огласи пространството на зала Мариинка – 3, под съпровода на Симфоничния оркестър на театъра с диригент Валерий Гергиев. Изпълненията бяха на творби от Моцарт, Менделсон и Росини. Чечилия Бартоли стана специален гост на благотворителния гала концерт, организиран в подкрепа на уникалната музикална библиотека на Мариинския театър. В дните преди концерта, именитото мецосопрано проучваше акустичните възможности на концертната зала по време на репетициите, а на пресконференция огласи, че Мариинка – 3 се отличава, със забележителна акустика, позволяваща да се изваят всички нюанси в изпълнението. На въпрос – кой е най-значимият за нея композитор от руските автори, Бартоли се оказа в сложна ситуация, тъй като очерта един доста широк кръг от имена – Чайковски и Прокофиев, които посочи, като свои фаворити в руската музика. След концерта в Санкт Петербург прочутата италианска певица продължава пътуването си из Русия: на 24-ти тя пя в Москва, а три дни по-късно ще я чуят и в Казан /27.III/. Бартоли изрази желанието си да включи в своя репертоар арии из опери на такива видни нейни сънародници, които в различни години са творили в Русия. Ето защо тя с радост откликна на предложението на Гергиев да посети Мариинския театър и да подкрепи благотворителната гала в полза на уникалната библиотека там, в която значителна част представляват нотни издания - клавири на италиански опери, предоставени на съхранение. „Благодарна съм на маестро Гергиев за поканата да участвам в такъв интересен проект” – каза Чечилия Бартоли, тъй като благодарение на тази покана певицата всъщност дебютира на сцената на историческия руски театър. По време на пребиваването си в Русия, Бартоли е придружена и от множество италиански асоциации, които спомагат за обогатяване на оперното наследство на Италия в Русия. Историята разказва не малко примери за това общо оперно наследство. Например, знае се, че композиторът Джузепе Сарти е съчинил четири опери през времето на пребиваването си в Петербург и е участвал в създаването на творба на императрица Екатерина Втора /„Първоначалното управление на Олег”/. Още по-плодотворен е бил петербургският период от живота на Джовани Паизиело, който е написал и поставил тук цели осем опери, а неговият сънародник Доменико Чимароза, пристигайки на руска земя, е сътворил музиката си за две оперни заглавия. Днес, векове по-късно, това наследство се оценява много високо и по думите на В.Гергиев – представлява интерес и за музикалния театър на ХХI век.