По този начин може да се обобщи намерението на Английската национална опера да стимулира създаването на оперни произведения. От 26 март 2012г. институцията, чието седалище е в Лондон, обявява три конкурса в следните насоки: за либрето, за музика и за кинематографска реализация. Целта е да се „защити и предефинира бъдещето на операта“. Конкурсите ще бъдат оценявани от съответно жури в отделните категории. Либретистите – от музикалните специалисти с председател Уил Селф, композиторите- от журито, водено от Нико Мъли и директора на Английската национална опера- Едуард Гарднър, а представителите на седмото изкуство- от жури, председателствано от Тери Гилиъм. Конкурсите ще се провеждат в три кръга, като при последните два ще остават по 10 кандидати. Работата на 10-те либретисти ще послужи за основа на творбите на съответните 10 композитора. Най-добрите от тях ще попаднат на големия екран, след като бъдат избрани от съответния състав на журито. В крайна сметка, специалистите, ръководени от режисьора Тери Гилиъм, ще изберат печелившата тройка, които ще работят с Британския филмов институт през есента на 2012г. Всеки един от тримата победители ще има и т.нар „наставник“, който ще му помага и насочва в този творчески процес. Сред имената на консултантите откриваме Лео Уорнър, който е работил за Националния театър на Великобритания и нюйоркската Метрополитън опера. Според Тери Гилиъм „операта е нещо изключително сложно за реализация. Аз го знам, но искам и хората да преоткрият тази истина. Като консултант, трябва да открия тези бъдещи звезди, на които ще им се налага да работят по този едновременно странен, луд и прекрасен начин. Поздравявам Английската национална опера за идеята да търси подходящите хора, които да изпълнят такава амбициозна задача.“