„Музиката е аритметика на звуците, както оптиката е геометрия на светлината.” Тази мисъл на Дебюси може да бъде приета съвсем сериозно от любителите на точните науки, които неведнъж са си задавали въпроса „Има ли връзка между музиката и математиката?” Според математичката Инес Маркес - има. Тя поставя музика върху първите няколко цифри от числото пи след десетичния знак. Нейният метод се състои в превръщане на цифрите в честоти от 20 до 20 000 херца, като на места е било нужно те да бъдат умножени по две. „Така се получи музика, която наподобява звученето на ненастроен инструмент”, твърди Маркес. Мелодията, която прозвуча, е тъжна, а нотната структура наподобява тази на блуса.”
Освен като създател на тази „Симфония от пи” в до минор, Инес Маркес обича да експериментира, като използва ноти от познати пиеси, които превръща в математически функции. Така достигнала до извода, че части от Деветата симфония на Бетовен са равни на синус. „Това изглежда невероятно, ако самият Бетовен не е познавал принципите на математиката”.
Инес Маркес е преподавател от Департамента за математически анализ към Университета Ла Лагуна в Тенерифе (Канарски острови, Испания). Желанието й е да задълбочи проучванията си с „Рондо а ла турка” от Моцарт, с джаз стандарти, както и с песни на Бийтълс, Куин и др.