Кой ще дирижира Оркестърът от епохата на Просвещението?

Кой ще дирижира Оркестърът от епохата на Просвещението?

Нова година- нов млад диригент! Може би под това

Нова година- нов млад диригент! Може би под това мото стартира 2012г. за Оркестъра от епохата на Просвещението. Дейвид Рейланд ще работи през цялата година и, по негови думи, „ще се възползвам от конструктивните критики на оркестъра” относно начина му на дирижиране. 31-годишният оркестров диригент е завършил Кралската консерватория в Брюксел, както и университета „Моцартеум” в Залцбург. Младият белгиец е работил с Пиер Булез в рамките на Фестивала Люцерн. Дейвид Рейланд бе назначен на мястото на Кевин Грифитс, който наскоро зае поста на артистичен директор на Колегиум Музикум Базел. Оркестърът от епохата на Просвещението подкрепя млади диригенти, като им дава възможност да работят в тясно сътрудничество с него. Схемата е подкрепена от дарители в лицето на Грег и Гайл Мелгаард, които създават тази образователна програма през 2008г. През 2012 г. британският състав продължава своите концертни изяви. На 10 февруари Оркестърът от епохата на Просвещението ще гостува в една от най-добрите концертни зали в Лондон- Зала „Кралица Елизабет”. В програмата са включени творби от Телеман, Хендел, Локатели, които ще звучат под палката на Матю Трускот. Той е работил с оркестрите на Английската национална опера, ансамблите The English Concert, The King’s Consort и др, а днес преподава барокова цигулка в Кралската музикална академия в британската столица. На сцената ще излезе и италианското сопрано Роберта Инверници, чийто запис на Хенделовите „Италиански кантати” спечели престижното отличие „Stanley Prize” в категорията за „Най-добър запис на 2010 година”. На 18 февруари Оркестърът от епохата на Просвещението ще изпълни симфония „Ромео и Жулиета” от Ектор Берлиоз в Royal Festival Hall. В концерта има и българска следа. Освен мецосопраното Соня Ганаси и тенора Джон Марк Ейнсли, ще вземе участие и българския бас Орлин Анастасов. Събитието ще бъде записано и излъчено на 26 февруари 2012г. по BBC Radio 3.