Вълнението, поднесено от музиката на Чайковски продължава да живее в душите на американските ценители на балета. С помощта на „Лешникотрошачката” Вашингтонският балет успя да достигне 56 % от своите продадени билети за една година, което изглежда немислимо на фона на световната икономическа криза. Директорката на балетната трупа Силвия де Леон има своето обяснение: „Не съм си представяла колко важна се оказва „Лешникотрошачката” за оцеляването на 67-годишния Вашингтонски балет.” Постановката допринася за успеха на трупата от Вашингтон, като заема 22 % от приходите на балетния състав. „Принудени сме да настояваме за отпускане на повече средства. Миналата година Федералният окръг Колумбия спря своя грант за балет, чиято стойност бе 1 млн.долара. Субсидията от Конгреса в размер на 400 000 долара годишно също се очаква да бъде съкратена.”, допълва Силвия де Леон. „Оказва се, че освен прекрасна музика и великолепни костюми „Лешникотрошачката” може да бъде важна маркетингова част от един бизнес модел”, смята тя. „Например, в Willard Hotel се предлага чай със същото название, като годишните приходи от него са близо 65,000 долара. В Warner Theatre продават различни сувенири, като украси, статуетки на персонажи и дори сапуни с това име, от което печелят същата сума.” Изглежда, че поставянето на балет е скъпоструваща инвестиция, чиято възвръщаемост не може да бъде гарантирана. Силвия де Леон посочва, че оркестърът е осигурен благодарение на щедрата подкрепа на филантропа Адриен Арщ, като преди това формацията е танцувала в съпровод на записана музика. „Билетите ни варират от 29 до 125 долара. Разходът ни за наемане на сцената на Warner Theatre, реклама и маркетинг, образува сумата от 500 000 долара месечно. След реализацията на спектакъла през този месец се получи приход от 900 000 долара. Това ме накара да повярвам още повече в чудесата, които се случват по време на наближаващите коледни и новогодишни празници”, коментира де Леон.