Новият главен диригент на Лондонския симфоничен оркестър се казва Антонио Папано, съобщи британският ансамбъл на 30 март 2021г. Официално диригентът ще встъпи в новата си длъжност от сезон 2024/2025г., след като приключи неговия дълъг мандат като музикален директор в Кралската опера, но практическото му назначение в оркестъра ще бъде още от септември 2023г. „Това, че съм избран за главен диригент, е сбъдната мечта и най-прекрасният подарък за мен!“, споделя радостно Папано, който е дебютирал с първокласния лондонски състав преди 25 години: „Откакто през 1996г. за първи път си сътрудничих с Лондонския симфоничен оркестър, аз постоянно съм се изумявал от екипния дух, присъщ на този приказно талантлив ансамбъл от музиканти. Комбинацията от уникална енергия, нюх и виртуозност винаги е отличавала този оркестър“, подчертава той. Очевидно, новият ангажимент ще задържи още дълго 61-годишния британец с италиански корени в Лондон, за което той обещава: „Ангажирам се да запазя Лондон като свой музикален дом и с нетърпение очаквам това най-важно пътуване, което ме очаква“.
Още в първите дни на годината от Мюнхен дойде новината, че Саймън Ратъл ще приеме ръководството на Симфониците на Баварското радио – пост, заради който ще напусне оглавявания сега от него Лондонски симфоничен оркестър. Историята на съществуващия от 1904г. оркестър – безспорно един от водещите симфонични ансамбли в цяла Великобритания, помни изключителни майстори на диригентската палка, сред които Ханс Рихтер – първият главен диригент /между 1904 и 1911г./ или Пиер Монтьо /от 1961 до 1964г./, както и знаменитите Андре Превен /между 1968 и 1979г./, Клаудио Абадо /от 1979 до 1988г./ и Колин Дейвис /между 1995 и 2006г./, които имат продължителни над 10-годишни мандати с оркестъра. Валерий Гергиев също оглавяваше състава за дълъг период /от 2007 до 2017г./, както и по-рано Майкъл Тилсън Томас /между 1988 и 1995г./. Оркестърът е много активен в звукозаписната дейност, след като осъществява първия си запис още през 1912г., а в последните десетилетия вероятно държи първенството и на най-често записващият оркестър във филмовата индустрия – достатъчно е да си спомним само поредиците „Междузвездни войни“ и „Хари Потър“. Затова и Антонио Папано сега изразява надежда, че с оркестрантите ще правят не само „открития“ в работата си, но и ще търсят възможностите на технологиите, за да отправят „посланието на музиката към все по-широка аудитория“.