Ню Йорк, Лондон или Глазгоу – трите най-добри места за музикално обучение

Ню Йорк, Лондон или Глазгоу – трите най-добри места за музикално обучение

Според Световният рейтинг на университетите /QS World University Rankings/

„Джулиард скул“ в Ню Йорк е най-доброто учебно заведение по изкуствата в целия свят, следвано от Кралския колеж по музика в Лондон и Кралската консерватория на Шотландия в Глазгоу. Тези челни места на трите образователни институции в сферата на изпълнителските изкуства откриваме в класацията на QS World University Rankings за 2021г., публикувана неотдавна на сайта topuniversities.com. Световният рейтинг на университетите /QS World University Rankings/ дава първото място отново за американското музикално училище „Джулиард скул“, но веднага след него е Кралският колеж по музика в Лондон, което го поставя в позицията на най-добрата институция за сценични изкуства не само в Обединеното кралство, но и в Европа. „Това е шестата поредна година, в която Кралският колеж заема първо място във Великобритания и за втори пореден път той е класиран на върха в Европа“, отбелязва BBC Music Magazine. Изданието специално набляга на факта, че британските музикални институции запазват своите традиционно добри позиции в образователния рейтинг, имайки предвид, че Кралската музикална академия заема следващото четвърто място. В същата класация Парижката консерватория /Conservatoire national Supérieur de Musique et de Danse de Paris/ е поставена на пето място, а Виенският университет по музика и изпълнителски изкуства /Universität für Musik und darstellende Kunst Wien/ – на седмо. Сред австрийските музикални центрове е и Университетът „Моцартеум“ в Залцбург, класиран на 11-то място. На Скандинавския полуостров с по-предни позиции се открояват Академията „Сибелиус“ в Хелзинки, която е девета, като преди нея е Норвежката музикална академия. Сред учебните заведения в Русия Московската консерватория е класирана едва на 34-то място, докато Петербургската дори не попада в списъка на първите 50.  

Класирането се основава предимно на академичната репутация на колежа, университета или консерваторията, като се имат предвид и следните съображения – колко добре са подготвени студентите за пазара на труда и какво е съотношението между преподавателите във факултетите и студентите. Също така, за класацията се оценява и обема на научноизследователската работа, извършена от преподавателите, както и съотношението на чуждестранни педагози и студенти, от което следва, че институциите с по-високо международно присъствие биват оценявани по-щедро.