Тазгодишната церемония по връчването на наградите „Грами“, която бе предвидена за 31 януари, се отлага за по-късен период, а причината е все същата – опасения от разпространението на Covid-19 в настоящия момент. Списанието „Rolling Stone“ първо съобщи за промяната още на 5 януари 2021г., като се позова на множество източници, до които изданието се е допитало. Посочва се, че след „обмислени разговори със здравни експерти“ е била потвърдена новата дата за церемонията – 14 март 2021г., а в изявление от Националната академия за звукозапис на САЩ и медийната компания CBS, която излъчва събитието, се казва, че „отлагането е правилното решение“, защото „нищо не е по-важно от здравето и безопасността на хората в нашата музикална общност, както и на стотиците неуморно работещи по продуцирането на церемонията“. Организаторите специално изказват своята благодарност към „тазгодишните номинирани за тяхното разбиране, търпение и готовността им да работят с нас, докато ние маневрираме в тези безпрецедентни времена“. Така, след като в края на ноември миналата година бяха анонсирани номинациите за „Грами“ 2021г., тепърва в средата на март тази година най-вероятно ще станем свидетели и на очакваната 63-та церемония по връчването на престижните музикални награди.
В областта на класическата музика една от най-значимите категории е насочена към диригентите и симфоничните оркестри и тя осветлява техните сериозни усилия през изминалата година – това е категорията за „най-добро оркестрово изпълнение“. Тази година тук виждаме номинации за два от големите и отдавна утвърдени американски оркестри – Симфоничният оркестър на Сан Франциско и Лосанджелиската филхармония, съответно с диригентите си Майкъл Тилсън Томас и Густаво Дудамел. Редом с тях, номиниран е и финландският диригент Хану Линту със СО на Финландското радио, но тук откриваме и Исландският симфоничен оркестър, воден от своя млад диригент и композитор Даниел Бярнасон, както и уругвайският диригент Карлос Калмар с ръководения от него Симфоничен оркестър на Орегон.
Албумите, с които всички те се състезават помежду си за наградата, разкриват една интересна палитра от различни гледни точки към по-новия оркестров репертоар – от Америка, Полша и Исландия. Американската музика звучи не само в лицето на често изпълняваните композитори Арон Копланд /1900-1990/ и Чарлз Айвз /1874-1954/, в проектите на СО на Сан Франциско и Лосанджелиската филхармония, но и чрез трима други автори, не чак толкова известни, но пък и тримата носители на награда „Пулицър“ за музика – Уолтър Пистън /1894-1976/, Мортън Гулд /1913-1996/ и Хауърд Хансън /1896-1981/, чиито творби са записани в албума „Aspects Of America - Pulitzer Edition“ на Oregon Symphony. От друга страна, финландският маестро Хану Линту показва своя афинитет към симфоничното наследство на полския композитор Витолд Лютославски /1913-1994/, а исландецът Даниел Бярнасон продължава мисията си да запознава света с музиката на своята родина, донасяйки „оркестровия звук на исландските композитори до ушите на света“, както казва самият той, чрез поредицата „Concurrence“.