От Дома на Бетовен в Бон съобщиха на 19 ноември, че са получили ново писмо, написано от композитора, като подарък от частно лице за архива на културната институция. Неочакваният подарък е писмо с почерка на Бетовен, отправено до Фридрих Себастиан Майер - певецът, изиграл ролята на Пизаро в световните премиери на Фиделио (Леонора) на Бетовен през 1805 и 1806 г. Изследователите вече са били запознати с писмото. „За последно то е продадено през 2003 г. Не знаехме къде е“, обясни Юлия Ронге, директор на Beethoven-Haus. Писмото е от 10 април 1806 г., денят на второто изпълнение на втората версия на операта. Бетовен моли Майер да убеди Игнац фон Зейфрид да режисира изпълнението на произведението, за да може „да го видя и чуя в далечината“. Причината, която той посочва: „поне така търпението ми ще бъде изпитано, докато слушам увредената ми музика.“ Тъй като музикантите игнорират всички динамики в началото, Бетовен подозира, че това не е просто незаинтересованост, а тяхно намерение, което напълно разваля желанието му да композира. Затова иска още репетиции.
Beethoven-Haus има най-разнообразната и обширна колекция, посветена на Бетовен в света. Институцията в Бон контактува с много колекционери, които често й отправят въпроси. Това се случва и този път: колекционер на автографи, който запазва анонимността си, търси реставратор на писмо от Бетовен, което притежава. Юлия Ронге отговаря следното: „тъй като нямаме реставратор на хартия сред служителите си, обещах на любезния джентълмен, че ще направя списък с известни специалисти близо до адреса му на местожителство“. Няколко дни по-късно имаше изненадващ обрат: „Следващият път, когато се обади, колекционерът каза, че е мислил да остави писмото в Дома на Бетовен за честване на 250-ия рожден ден на композитора. Безплатно!“, обясни Ронге.
Колекцията на Beethoven-Haus съдържа около 600 от общо 1770 известни търговски кореспонденции и частни писма на Лудвиг ван Бетовен. Писмото от 10 април 1806 г. е предшествано от друго писмо до Майер, което достига до Beethoven-Haus през 1956 г. в колекцията на швейцареца Ханс Конрад Бодмер. Бетовен моли певеца да гарантира, че хоровете се репетират още по-добре и че оркестърът има и повече време за репетиции на театралната сцена. „И двете писма ясно показват голямото значение, което Бетовен придава на всички аспекти на композицията“, обяснява Юлия Ронге. „Той се занимава не само със самия музикален текст, но и с изразяването на музиката Бетовен се оказва перфекционист, чиито високи стандарти са свързани с изпълнението“, казва директорът на Дома на Бетовен.