Неразказваната история за класиката в техния живот поднесоха Братя Аргирови в ефира на Класик ФМ радио. От “Как си ти?” до “Гот е” обичаният дует непрекъснато създава поп хитове, но началото на творческия път на певците е в света на класическата музика. Те са възпитаници на Пловдивското музикално училище, където Благовест изучава виолончело, а Светослав - пиано. “Ние произхождаме от семейство, което има традиции в музиката. Баба ни, дядо ни и майка ни са сред основателите на Пловдивското певческо дружество “Ангел Букорещлиев”, обяснява Благовест Аргиров. “Майка ни винаги е искала да бъдем класически музиканти и да продължим кариерата си в тази посока. В началото беше разочарована, че решихме да станем поп-артисти”, допълва Светослав Аргиров.
Като ученик в 3-ти курс на Пловдивското музикално училище Благовест получава възможността да бъде солист на Пловдивския филхармоничен оркестър под диригентството на Добрин Петков, като изпълнява Концерт за виолончело от Камий Сен-Санс. Инициативата е на оркестъра, който дава сцена на изявените ученици от музикалното училище в Пловдив. “Когато излязох пред филхармоничния оркестър, не вярвах, че това се случва и си казах: “Какво правя тук?”. Запазих самообладание и мина добре”, разказва Благовест Аргиров. “Спомням си, че различни ученици се явихме на конкурс- цигулари, пианисти и виолончелисти. Добрин Петков избра мен и ми каза: “Избери си какво ще свириш”. Две нощи не спах и не можех да повярвам, че това се случва. Той беше много снизходителен с мен”. За втори път като ученик Благовест е избран за солист на Пловдивската филхармония под палката на Георги Димитров. “Свирих Хайдн – Концерт за чело № 1 в до мажор и беше уникално преживяване. Тогава си признавам, че по-малко се притеснявах. Той беше изключително фин човек и бързо ме предразположи и може би затова не се вълнувах чак толкова, колкото първия път”, сподели Благовест Аргиров. Той изучава виолончело при Руси Драгнев и Ася Биандова, “но много ми помогна работата с Асен Антонов- водач на челите в Пловдивската филхармония, който ми преподаваше 1-1,5 години. Той промени представите ми за свирене на виолончело. Неговата система беше 2 часа технически упражнения за една и за другата ръка. Тези школи са на проф. Здравко Йорданов, който ми е преподавал в Консерваторията, но Асен Антонов ми помогна много да стана добър виолончелист”.
Докато учат в Пловдив, Братя Аргирови не пропускат класически концерти, които и до днес си спомнят като истински празник. Първата им учителка по пиано е известната Пена Петкова, която е давала уроци на Милчо Левиев и Ема Тахмизян. Впоследствие, когато постъпва в Музикалната академия в София, Светослав попада в класа на легендарния Антон Диков. “Той беше приятел с учениците. Той ми казваше: “Ти си много музикален, но много не ти се свири. Що не станеш диригент?” Наистина така стана. В Норвегия си изкарвах хляба с дирижиране”, заяви Светослав Аргиров. Впоследствие той изучава хорово дирижиране, оркестрово дирижиране, хорова оркестрация и оркестрация за оркестър във Висшия музикално педагогически институт в Пловдив. Тази подготовка му позволява да ръководи в Норвегия първоначално 3 хорови състава, “а след това два общински хора и един духов оркестър, както и свирих на орган в църквата.” С един от тях- Общинския хор от Вевелстад, гостува в Балчик. Уважението, което печели Светослав Аргиров в скандинавската страна, му осигурява лична покана от Краля на Норвегия за отбелязването на 25-годишнината от коронацията му, а месец преди да си замине към България музикантът получава престижна награда за култура от общината, в която живее. “Аз съм учил и оперно пеене при Рени Бръмбарова. В този смисъл, направихме мини турне с “Реквием” от Моцарт и аз пеех теноровата партия. Останалите бяха професионални оперни певци. Питаха ме къде съм пял, а аз им казвам, че съм поп артист!”, посочва Светослав Аргиров.
Днес Братя Аргирови сътворяват нови проекти, но музиката от последните няколко века продължава да има запазено място както в творческите им пориви, така и в техните сърца. “Класиката никога няма да изчезне. Тя е нещо много важно. Това че поп артисти правят кросоувъри е много интересно и много хубаво”, сподели Благовест Аргиров. “Когато един музикант получи класическо музикално образование, това му личи. Класическата музика е много важна и тя никога няма да умре, защото е вечна. Имаме разговори с Живко Петров евентуално да направим някоя от нашите песни със симфоничен оркестър. Това ни е мечта и дано да я осъществим”, допълни Светослав Аргиров. След като отново са заедно на българската сцена, Братя Аргирови създадоха нов прочит на техния хит “До вчера” с помощта на Живко Петров, Росен Захариев-Роко и Магата. “Това е начинът, по който искаме да се представим вече пред българската публика”, подчертаха те.
Цялото интервю на Георги Митов-Геми с Благовест и Светослав Аргирови ще откриете в звуковия файл под снимките вляво.