„Онлайн излъчването е нож с две остриета“, сподели Найден Тодоров в ефира на Класик ФМ радио.
Софийската филхармония първа поде инициативата за онлайн излъчване на концерти още на 8 март вечерта, когато след заседание на Министерския съвет се взе решение да се спрат всички културни събития. На този ден имаше планиран концерт, който падна часове преди началото му, при проведена дори генерална репетиция. „Онлайн излъчването е нож с две остриета“, сподели Найден Тодоров в интервю за „Съботното сутрешно кафе с Радостина Узунова“. „От една страна ние сме длъжни в този момент да си спомним коя е нашата първа функция - като хора на културата да работим за обществото, да направим този социален ход за обществото, което има нужда от култура. От друга страна, в момента в който приключи извънредното положение всички хора ще са свикнали да получават без пари нещо, което е изключително скъпо и ние не знаем в каква степен ще са готови да плащат отново за него.“
„Кризата има много измерения и тепърва ще осъзнаваме кое как ще ни повлияе“. Директорът на Софийската филхармония се притеснява, че след извънредното положение зрителите няма да желаят да купуват билети за спектакли и концерти предварително в дългосрочен план, както беше преди, и това ще бъде пагубно за културните институти. „Ние работим за нашата публика, но ние не може да съществуваме без нея. Днес в това тежко време ние отваряме нашите художествени архиви за нея, но за да можем да оцелеем след приключване на извънредното положение, ще имаме наистина нужда от публиката в нашата концертна зала. Музиката не съществува сама по себе си, музиката съществува за хората и ако публиката я няма в залата, това ще обезмисли и нашето собствено съществуване.“
Още по темата чуйте в звуковия файл под снимката вляво.