Финландският диригент Еса-Пека Салонен и Лосанджелиската филхармония са вдъхновени от музиката, създавана в Германия от времето на Ваймарската република, между 1918 и 1933г. Ерата, белязана от една невероятна интелектуална продуктивност, когато хората на изкуството оставят своя траен принос в областта на литературата, архитектурата, музиката, изобразителното изкуство, танца, театъра и киното. Този забележителен културен ренесанс след края на Първата световна война и преди възхода на нацизма сега интригува Филхармонията на Лос Анджелис и нейния диригент – лауреат Еса-Пека Салонен, който получи от ансамбъла почетното звание още през 2009г., специално създадено за него, след като в продължение на 17 години беше музикален директор на оркестъра. 61-годишният Салонен се завръща към ансамбъла със своя нов проект „Ваймарската република“, който влиза в календара на филхармонията от 6до 29 февруари 2020г.
„Винаги съм се интересувал от епохата на Ваймарската република, заради нейната естетика, хумор и открити възможности, заради артистичната свобода при смесването на форми и жанрове в изкуството. Епохите на рационалност, оптимизъм и растеж могат да доста бързо да отстъпят на противоположното. А прогресът не е неизбежен и може би ние сега преживяваме нещо, което е много подобно на Ваймарската република, но без да го знаем…“, казва Салонен. В програмата на първите три вечери /7, 8 и 9 февруари/ избраните автори и произведения са: Курт Вайл – Концерт за цигулка от 1924г., Паул Хиндемит – Симфония „Матис художникът“ от 1934г., включително и „Рагтайм“/ по тема от Й.С.Бах/ на Хиндемит, както и преработки на Арнолд Шьонберг върху композиции на Бах. Солист е немската цигуларка Каролин Видман.