Съвременните героини на Рихард Щраус

Съвременните героини на Рихард Щраус

„Най-ярката звезда, появила се в Германия през последните години”

„Най-ярката звезда, появила се в Германия през последните години”- така бе наречена певицата Диана Дамрау от „The Sunday Times”. Сопраното, което не пропуска да афишира любовта си към музиката на Рихард Щраус, в началото на тази година записа песните на немския композитор с Мюнхенската филхармония и диригента Кристиян Тилеман /Virgin Classics/. Самата тя казва, че „Щраус е обичал женските гласове” и осланяйки се на това, певицата дълбоко се интересува от вокалните му композиции за женски глас – песни и оперни героини. „Той изследва някои екстремни възможности в своите песни, те са многопластови и всяка от тях е писана с различна гледна точка”- допълва още Дамрау. В същото време американската й колежка Рене Флеминг също назовава Щраус, като своя „любим композитор”. Рене Флеминг издаде албум с вокалните композиции на Р.Щраус и отново избра експертът в това отношение – диригентът Кристиян Тилеман с Мюнхенската филхармония /Decca/. Техните записи „NDR Kultur” определи твърде ласкаво: „Флеминг се наслаждава на красотата на тази късноромантична музика – покана за участие в истински екстаз!” В стилистиката на немско-езичната музика и двете съвременни изпълнителки следват пътя на легендата Елизабет Шварцкопф, а дори и на българката Анна Томова-Синтова, която Караян бе определил, като „сопраното с най-широко амплоа”. Паралелно с насладата да пее Рихард Щраус, прочутата Рене Флеминг пък се впусна и в друг вид изява – познаваме я и като водеща на преките излъчвания на цели оперни спектакли от Метрополитън опера, Ню Йорк /The Met: Live in HD/. Още в началото на този сезон тя имаше ключова роля в две живи предавания от сцената на Мет – на 15-ти октомври в „Ана Болейн” от Доницети и на 29-ти октомври по време на спектакъла на „Дон Жуан” от Моцарт.