От днес Петербургската филхармония заменя Симфоничния оркестър на Баварското радио в предварително запланувано турне в Испания. Тази концертна обиколка трябваше да бъде предприета от немския оркестър с неговия диригент Марис Янсонс /1943-2019/, но поради кончината на маестрото, турнето отпадна от календара на Баварските симфоници. Така най-старият руски симфоничен оркестър, какъвто е Петербургската филхармония, заменя своите немски колеги при гостуването в три испански града – Мадрид, Сарагоса и Аликанте от 20 до 24 януари 2020г. По време на испанското турне начело на Филхармонията на Санкт Петербург е Юрий Темирканов, който от 1988г. е художествен ръководител и главен диригент на състава. Концертите включват участието и на двама солисти – пианистите Николай Лугански и Бехзод Абдураимов, като в програмата са: двата клавирни концерта на Чайковски и Концерт за пиано №1 на Бетовен, ще бъдат изпълнени и четвъртите симфонии на Чайковски и Брамс. А съвсем скоро, на 12 януари, Юрий Темирканов покани прочутия немски баритон Матиас Гьорне, за да се поклонят заедно чрез музика пред паметта на Янсонс в Голямата зала на Петербургската филхармония, изпълнявайки с оркестъра вокалния цикъл „Песни за мъртвите деца“ от Густав Малер.
Защо именно руският ансамбъл бе избран да замести Баварските симфоници? Причините са в специалната и дългогодишна връзка на Марис Янсонс с Филхармонията на Санкт Петербург, започнала още от времето на неговия баща, диригентът Арвид Янсонс. Роден в Рига, Марис Янсонс приключи земния си път в Санкт Петербург – там, където е получил и музикалното си образование, завършвайки с отличие Петербургската консерватория /тогава Ленинградска консерватория/. След последвалото обучение във Виена при Ханс Сваровски и в Залцбург при Херберт фон Караян, през 1971г. младият диригент става асистент на Евгений Мравински в Ленинградската филхармония /днешната Санктпетербургска филхармония/, вървейки по стъпките на своя баща. До 1999г. Марис Янсонс бе постоянен диригент на този оркестър, а след това продължи да работи с него, независимо от основните си ангажименти през годините в Осло, Амстердам или Мюнхен, в качеството си на главен диригент на Филхармонията на Осло, Кралския Концертгебау оркестър или Симфоничния оркестър на Баварското радио.