„Ковънт Гардън” събира млада публика чрез компютърна игра

„Ковънт Гардън” събира млада публика чрез компютърна игра

Кралският оперен театър „Ковънт Гардън” предприе необичайна стъпка

Кралският оперен театър „Ковънт Гардън” предприе необичайна стъпка в посока на популяризирането на класическата музика сред младите британци. За целта „Ковънт Гардън” разработи игра за iPhone, посветена на управлението на театъра, а он-лайн магазинът „App Store” започна да продава играта, съобщава The Stage. С помощта на приложенията на iPhone, които бяха наречени „Show Must Go On” /Шоуто трябва да продължи!/, ръководството на прочутия британски оперен театър се надява да привлече вниманието на младото поколение във Великобритания. Новата игра е разработена от студио „Hide & Seek” /продуциращо социални игри/, което по-рано стана известно с поръчаното от Галерия „Тейт” специално приложение „Tate Trumps”. Разработката бе отново за iPhone и представляваше виртуална игра – разходка из музея. Сега идеята на Кралския оперен театър в Лондон е да обвърже съвременните технологии с вечното музикално изкуство, като предлага на потребителя да влезе най-напред в ролята на режисьор. Така потребителят на iPhone, iPod touch или iPad става постановчик на няколко много известни класически оперни и балетни творби. Ето как - в продължение на пет мини игри той може да режисира изпълнението на един от четирите спектакъла на: „Сватбата на Фигаро”, „Лебедово езеро”, „Кармен” и „Лешникотрошачката”. След това той може да смени гледната си точка, като се превърне в зрител от залата. Така играещият вижда анимация, която му показва запис на получилото се изпълнение. Звуковият съпровод е предоставен от компанията EMI Classics и включва записи под диригентството на сър Саймън Ратъл, както и такива с участието на великата оперна певица Елизабет Шварцкопф, а звуковите ефекти са записани от самата Кралската опера. За рекламната кампания на тази игра „Ковънт Гардън” отвори специални страници в социалните мрежи Facebook и Twitter, играта „Show Must Go On” се рекламира и на официалния сайт на театъра. Директорът на „Hide & Seek” Алекс Флийтуд каза, че играта е направена, за да „изпробва вашите мозъци, палците на ръцете ви и вашите нерви”. От своя страна Тони Хол, изпълнителният директор на театъра, допълни: „Играта представлява много логична стъпка за нас, тъй като ние все повече се развиваме в посока на множество нови цифрови платформи”.