Дългогодишен колекционер и майстор–реставратор на клавишни инструменти е инициаторът за създаването на първия Музей на пианото в Русия. Шестгодишните усилия на Алексей Ставицки го довеждат най-накрая до осъществяването на неговата мечта, която ще стане факт през следващия месец. В началото на декември 2019г. не в Москва или Санкт Петербург, а в близо 200-хилядния град Рибинск на територията на Северозападна Русия, ще отвори врати новия музей, за който неговият създател казва: „Надявам се това да бъде не просто музей, а проект за образование, занаят, просветителство и концерти. Старите ремонтирани инструменти да не бъдат само експонати, но и на тях да свирят пианисти“. Живеещият в Москва Алексей Ставицки е успял да транспортира до Рибинск повече от 50 експоната от собствената си колекция, добавени са и други, за да може новият музей да бъде открит с общо 70 инструмента. Градът, за който първите сведения датират от XI век, го е привлякъл с историческите си забележителности. Музикант по образование, направил своя работилница за ремонт на клавишни инструменти още преди 30 години, Ставицки e колекционер от 15 години, а към днешна дата вече е притежател на най-голямата колекция с пиана и рояли в страната – над 80.
Някои от ценните находки в новия музей представляват инструменти, попаднали напълно случайно в ръцете на майстора–реставратор и почти всеки един от тях има своята интересна история. „Дори не е история, а въпрос на съдба – казва той – Всеки от инструментите в колекцията е на повече от 100–150 години. Те таят в себе си множество загадки, включително и за известни хора и събития, на които са били свидетели… Има инструмент на фабриката „Karl Wirth“ /„Карл Вирт“/, която през 40-те години на XIX век е била най-известната руска фабрика за пиана или както сега биха казали, руският „Steinway“. За този производител може да се разказва дълго – как е пристигнал от Европа /Германия/, бързо е забогатял тук и е произвеждал органи. По-нататък и аз ще направя така – ще разказвам за съдбата на своите експонати“, споделя Алексей Ставицки пред регионалния вестник „Рыбинские известия“, който пръв съобщи за откриването на музея. Майсторът допълва, че сега както в Русия, така и в цяла Европа реставраторите на музикални инструменти не са много и че в този занаят има много да се учи. „На съвременното поколение му е трудно да разбере, но някогашните композитори и музиканти почти винаги са свирели на инструменти родно производство“, допълва още той.