Мария Жоао Пиреш, Андраш Шиф, Елен Гримо, Нелсон Фрейре, Бехзод Абдураимов и най-новият лауреат от конкурса „Чайковски“ Александър Канторов. Всички тези майстори на пианото от различни националности и поколения ще бъдат гости на Латвия догодина. Имената им вече са в афиша на съществуващия отскоро Музикален фестивал Рига –Юрмала. Със своето двойно местоположение – в богатата на история столица на страната Рига и в курортния морски град Юрмала, със своята 15-километрова пясъчна плажна ивица, фестивалът се оказа интересен не само от музикална гледна точка, но и предвид възможността да се видят двете красиви географски точки на балтийската страна. Успехът на първото му издание, състояло се през току-що отминалото лято на 2019г., привлече дори интереса на британския вестник Daily Telegraph, който призна фестивала за „№1 като лятна дестинация за класическа музика“. Миналата седмица беше обявена програмата за следващото лято – в почивните дни между 10 юли и 30 август 2020г. ще гостуват четири първокласни симфонични състава и диригенти: Израелската филхармония с новия си музикален директор Лахав Шани, Симфоничният оркестър на Баварското радио с Манфред Хонек, Санктпетербургската филхармония с Юрий Темирканов, който ръководи състава от 1988г. и Оркестър Филхармония, вече в навечерието на своята 75-годишнина, ще бъде с носителят на „Грами“ Владимир Ашкенази. Музикална Латвия ще посрещне още: челистите Трулс Мьорк и Готие Капюсон, цигуларят Леонидас Кавакос, баритонът Матиас Гьорне и пианистът Лейф Уве Андснес, за да представят заедно Шубертовия вокален цикъл „Зимен път“.
Шведът Мартин Енгстрьом, основателят на известния фестивал във Вербие преди 25 години, сега е артистичен директор и на новия амбициозен латвийски проект. Родом от Стокхолм, но отдавна харесващ Латвия и нейната природа, и то особено курорта Юрмала, той казва: „Лятото на 2020г. ще бъде богато в музикално отношение, предлагайки един широк спектър от най-добрите инструменталисти и певци на днешния ден, в съчетание с едни от най-големите изгряващи таланти на следващото поколение. Особено съм горд, че събрахме и наистина изключителните пианисти на нашето време, а някои от тях дори избраха да отпразнуват заедно с нас 250-годишнината на Бетовен“.