Маркетингов трик или медийна сензация? Трудно е да се опише нововъведението в живота на немския оперен певец Йонас Кауфман. Световноизвестният тенор е предприел решителна стъпка за привличане на таланти, които желаят да развиват своя певчески потенциал. Изпълнителят организира онлайн курс на достъпна цена с 19 видеоматериали с обща продължителност 521 минути и учебник от 93 страници, в които разкрива тайните на своето вокално майсторство. Той е заснел епизодите от курса, като сред тях се отличават заглавията „Здравето на гласа“, „Ритъма и усещането“, „Репертоарът“, „Партитури и либрети“, „Моето вдъхновение“, „Сцена, телевизия, студио“ .
Междувременно предстоящите спектакли на операта „Фиделио“ от Л.ван Бетовен в Ковънт Гардън, в които ще участва Йонас Кауфман, предизвикаха луда надпревара за билети. През март 2020г. в авторитетния оперен театър в Лондон ще влязат повече от 13 000 души, които за 6 дни са изкупили огромна част от местата. Проверка на британския „Телеграф“ показва, че повечето пропуски са предоставени на членовете на „Приятелите на Ковънт Гардън“, като броят на билетите за останалите любители на операта е бил ограничен. Този ход бе определен от оперни почитатели като твърде елитарен. Това предизвика критики в бранша, тъй като Кралската опера се субсидира от данъкоплатците на Острова чрез Arts Council England, като получава публично финансиране в размер на повече от 25 милиона паунда годишно. От ръководството на театъра обявиха преди две години, че ще продължат да получават финансиране от правителството до 2022г. Сега от Ковънт Гардън заявяват, че „стотици“ билети ще бъдат достъпни за широката публика, като уточняват, че продукцията ще бъде излъчвана на живо в 1500 кина по целия свят, като 500 от тях се намират във Великобритания.В крайна сметка, спектаклите са напълно разпродадени.