Записаха нова версия на „Един американец в Париж“ на Гершуин със 104 такта повече

Симфоничният оркестър на Синсинати

На 13 септември Симфоничният оркестър на Синсинати ще издаде чрез собствения си лейбъл (CSO Fanfare Cincinnati) нов албум, озаглавен Transatlantic. Програмата обединява произведения на американски или европейски композитори, пресекли Атлантическия океан по един или друг начин. Под палката на Луи Лангре американският оркестър ще изпълни първата версия на „Америките“ от Едгар Варез и Симфонията в До от Игор Стравински. Музикалният проект привлича вниманието с две версии на симфоничната поема „Един американец в Париж“ от Джордж Гершуин, като нито една от тях не е записвана до момента.

Симфоничният оркестър на Синсинати предлага първият запис в света на новото критично издание от Марк Клег, професор от Мичиганския университет. Както всички оркестрови партитури на Гершуин, така и тази на „Един американец в Париж“ претърпява множество промени от други автори, които възнамеряват да  „коригират"  опитите на композитора в симфоничната област. По-конкретно, известната версия на „Един американец в Париж“ се дължи най-вече на намесата на Франк Кембъл-Уотсън, който освен всичко друго пренаписва пасажите на саксофоните и омекотява много дисонанси, които смята за грешки на композитора. Критичното издание на Клег възстановява тези аспекти в артикулациите, динамиката и оригиналния дух на произведението. Също така, Симфоничният оркестър на Синсинати използва в записите и звученето на таксиметрови клаксони, които Гершуин донася в Синсинати през далечната 1929г.

Още по-сериозен интерес предизвиква другата версия на „Един американец в Париж“, която присъства в албума. С разрешението на наследниците на Гершуин, оркестърът възстановява общо 104 такта, съдържащи се в оригиналния ръкопис, които обаче композиторът най-накрая решава да отхвърли.