Нов албум със записи на тенора Димитър Узунов открива поредицата „Великите оперни гласове на България“, осъществена от Gega New. С подкрепата на мецената Светомир Парапанов звукозаписната компания се заема със задачата да издири, събере и възстанови култови записи на артисти, превърнали се най-успешния ни културен експорт от аналоговата ера на соца – Любомир Бодуров, Юлия Винер-Ченишева, Асен Селимски и Лиляна Барева. Компактдискът събира 10 великолепно интерпетирани партии на Димитър Узунов, изпълнявани през 50-те и 60-те години на XX век в Софийска опера и записвани от БНР.
Творческият път на тенора започва от Хора на Богословския факултет на СУ "Св.Климент Охридски" и столичния Музикален театър, за да покори най-престижните театри в Европа и САЩ. С осанка на гръцки алтет, глава на римлянин и горещия си български темперамент Узунов се превръща в природно явление в културния афиш на Русия, Германия, Франция. Италия, Виена и САЩ. „Изключителен глас, бляскав, тромпетен, изравнен. Той беше и много красив човек, хубав мъж. Рядко тенорите имат такава физика“, сподели проф. Боянка Арнаудова в ефира на Класик ФМ радио. „Имах щастието да присъствам на спектакъл на „Отело“ . Той пееше главната роля, а на сцената партнираше съпругата му Катя Георгиева. Това, което ми правеше впечатление е, че той е толкова влюбен в нея“, разкри изтъкнатият музиколог и преподавател по оперна драматургия в НМА „Проф. Панчо Владигеров“.
В албума ценителите ще открият арията на Отело, която критиката в Ню Йорк описва с репликата „На такъв глас не може да се устои, той побира галактика от чувства!“. В диска е включена и арията на Дон Хосе от „Кармен“, след чието изпълнение в Миланския оперен театър „Ла Скала“ пресата пише: „Гласът на Узунов блести като слънце: искрящ във височините, разкошен, с изумителна палитра от багри… Пламък сякаш излиза изпод стъпките на певеца, когато е на сцената.“ В бутиковата селекция намира място и арията на Момчил от едноименното произведение на Любомир Пипков, което превръща Узунов в звезда в Москва. Потенциалът си на драматичен актьор роденият в Стара Загора тенор разгръща и в „Канио“ от Палячи, Герман от „Дама пика“ и Водемон от „Йоланта“. „„Отело“ , „Кармен“ и „Палячи“ го изстрелват на върха в епоха, в която има великолепни тенори, особено италиански като Бениамино Джили“, подчертава проф. Боянка Арнаудова. „Появата на Димитър Узунов на световните сцени като Виенската щатсопер, Миланската „Скала“, Берлинската щатсопер, Метрополитън опера е наистина изключително признание“, допълни още изследователката на българското оперно изпълнителско изкуство.
В личния си свят Узунов минава през два брака –първият е с оперната прима Катя Георгиева, а вторият- с негова почитателка от Австрия. Именно тя сбъдва мечтата му да стане баща и го дарява с усещане за семеен уют и сигурност в последните години от живота му. Искрата между Катя Георгиева и Узунов пламва в Музикалния театър и в началото на 60-те двамата се установяват във Виена. Превръщат се в добър сценичен тандем с роли в Софийската опера, Виенската щатсопер и Театър „Ла Моне“ в Брюксел. На върха на славата си Узунов претърпява неуспешна операция на гласните връзки, в резултат на което губи диапазон и изпада в тежка депресия. Завръща се в България като режисьор и поставя с успех в оперните театри на Русе, Варна и София, където стига и до директорския пост на институцията. След 1972г. Димитър Узунов е връща в своя втори дом - Виенската държавна опера, в която има общо 235 изяви в големи и малки роли.
Повече за именития тенор ще научите от интервюто на Радостина Узунова с проф. Боянка Арнаудова в звуковия файл под снимките вляво.