Владимир Юровский за първи път ще дирижира спектакъл на родна сцена. Световноизвестният руски диригент е поканен да ръководи премиерата на оп.”Руслан и Людмила” от М.И.Глинка в първия спектакъл на сцената на обновения Болшой театър. След шест години ремонтни дейности, театърът най-после отваря врати на 28 октомври с гала концерт, а на 2 ноември ще се играе и първият голям оперен спектакъл. За дългоочакваната премиера на „Руслан и Людмила” са поканени и пет световни имена от оперното изкуство, сред които българката Александрина Пендачанска / неотдавна нейният рожден ден бе отбелязан по Класик ФМ радио/. Останалите са: сопраното Албина Шагимуратова, която успешно се представи на Залцбургския фестивал в ролята на Царицата на нощта от оп.”Вълшебната флейта” на Моцарт, басът Михаил Петренко –солист на Мариинския театър, а сега вече с много международни участия, английският тенор Чарлз Уоркмън и прочутата Елена Образцова. Освен тях в спектакъла ще участва и младият украински контратенор Виталий Тарашченко, лауреат на конкурса ВВС- Кардиф. Диригентът Владимир Юровский е напуснал Москва, когато е бил 18-годишен, а днес вече е един от най-прославените майстори в света - дирижира Лондонската филхармония, ръководи и оперния фестивал в Глайндбърн. Сега за първи път в кариерата си той ще работи върху създаването на оперен спектакъл в родината си Русия. Към този момент репетициите текат усилено за подготовката на „Руслан и Людмила”, чиято постановка ще покаже всички възможности на обновения театър. Режисьор ще бъде Дмитрий Черняков, който смята, че всички руски опери вече са били поставяни и само „Руслан и Людмила” досега не е имала истинско сценично превъплъщение /през 2003г. Александър Ведерников направи концертно изпълнение, макар и с елементи на сценография и костюми, но все пак това не бе същински оперен спектакъл /. Новата постановка обещава да бъде спектакъл с голям размах, а по думите на режисьора Дмитрий Черняков – „В „Руслан” има много балетни сцени, а за нас е важно всички трупи да са на сцената. И главният аргумент да изберем тази опера бе, че когато зазвучава увертюрата й възниква такова оживление, че това наистина става достойно за откриването на Болшой театър!”