Музикалното образование предотвратява изключването на децата от училище

Музикалното образование предотвратява изключването на децата от училище

Ново британско проучване

Според ново британско проучване, музикалното образование през 21 век може да предпази децата, изложени на риск от изключване от училище. Това показват данните от 4-годишен изследователски проект на Университета на Бирмингам и националната музикална благотворителна организация „Youth Music“. Проучването, озаглавено „Exchanging Notes“, изследва музикалните интереси на младите хора и положителното въздействие на различни музикални жанрове, които да бъдат интегрирани в образователните програми с помощта на професионалисти от музикалната индустрия и местни музикални проекти.

Какви са основните изводи на изследването? Оказва се, че младите хора, изложени на риск от изключване в началото на програмата, поддържат по-високи нива на посещаемост (над 95%) по време на проекта. Освен това, се наблюдава увеличение на броя на участниците с по-високи очаквания по математика и английски език по време на програмата. Учениците, които преди това са били изключени, са установили, че проектът им е помогнал да се включат отново в основния образователен курс.

„През четирите години партньорите по проекта „Exchanging Notes“ направиха преоценка на това какво означава да бъдеш и да станеш музикант“, обяснява д-р Виктория Кинсела, старши научен сътрудник в Бирмингамския университет. По думите й, те считат за полезен този нов модел на преподаване на музика с различни оператори, които доставят музикално съдържание или образование извън учебното заведение. „Проучихме нови разбирания за това какво представлява музикалното знание - надхвърляйки мерките за успех, основаващи се на музикални стандарти, или ниво на умение, но вземайки предвид музикалните и комуникативни практики, които са по-етични и демократични“, допълва Кинсела.

„Ние вярваме, че предложеният ни нов модел е печеливш за всички партньори - включително училища, центрове за музикално образование, музикалната индустрия, партньори от различни импресарски агенции и местни музикални проекти, както и за най-важните - за младите хора“, коментира Мат Грифитс, главен изпълнителен директор на „Youth Music“. Според него, „училищата могат да предлагат вдъхновяваща програма по музика, която по-добре подкрепя социалното и емоционално благосъстояние. Музикалната индустрия расте и става все по-разнообразна. Животът на младите хора и музиката са напълно свързани както в училището, така и извън него“.