Влиятелното немско списание Opernwelt определи най-добрите в оперната музика за тази година. В началото на месеца авторитетното издание публикува избора на 50 изявени музикални критици на Германия, които наблюдават случващото се по световните сцени. 21-годишната руска певица Юлия Лежнева се превърна в «Дебютант на годината», чийто солов албум с арии на Росини и ролята й в оп.«Хугеноти» на Майербер, предизвикаха множество положителни рецензии. Титлата «Оперен театър на годината» получи Кралския оперен театър La Monnaie в Брюксел. Неговият директор /от 2007г. насам/ Питер де Калюве, радикално промени профила на традиционния „дом на операта” - обнови репертоара му и вмъкна творби, като „Катя Кабанова” на Яначек, „Воцек” на Берг и „Хугеноти” на Майербер, които дълги години не бяха изпълнявани по европейските сцени. Последният спектакъл /”Хугеноти”/ победи в категорията „Постановка на годината”, макар и само с два гласа преднина пред спектакъла на оп.„Евгений Онегин” от Чайковски, която се игра в Амстердам в режисурата на Щефан Херхайм и под диригентството на Марис Янсонс. В категорията „Театър на годината”, както и през 2010г., фаворит си остана сцената на Франкфурт на Майн. Именно там свири и „Оркестърът на годината”, а също и баритонът с постоянни ангажименти в този театър - Йоханес Мартин Кренцле. Критиците отбелязаха добрата работа на Кренцле в постановката на „Рейнско злато” от Вагнер /в Берлин и Милано/, както и в новата опера на Волфганг Рим „Дионисий”, играна в Залцбург. При избора на лауреат в категорията „Костюми на годината”, водещите музикални наблюдатели на Германия бяха най-единодушни. Победата тук бе за оригиналното решение на режисьора Ханс Нойенфелс и сценографа Райнхард фон дер Танен за постановката на оп. „Лоенгрин” от Вагнер в Байройт, в която те облякоха хористите в костюми на плъхове. В света на операта номинациите и наградите на списанието Opernwelt се считат за еквивалент на филмовите отличия «Оскар».