Мила Георгиева в присъствието на Максим Ешкенази: „За първи път ще свиря танго“

Мила Георгиева в присъствието на Максим Ешкенази: „За първи път ще свиря танго“

31 май в зала "България"

„С нетърпение чакаме този концерт и работата ми с Максим и с Оркестъра на Класик ФМ. За първи път ще свиря танго. Малко по-различна програма от обикновено, но мисля, че е точно за сърцата на хората“. Това заяви цигуларката Мила Георгиева в присъствието на диригента Максим Ешкенази в ефира на Класик ФМ радио. Повод за гостуването им е предстоящия концерт „Танго и Кампанела“, който ще бъде първата съвместна професионална изява на двамата музиканти. Събитието ще се състои на 31 май от 19.30ч. в зала „България“ в рамките на Европейски музикален фестивал. В програмата са включени третата част „Кампанела“ от Концерта за цигулка № 2 от Николо Паганини, рапсодия „Циганка“ от Морис Равел и Унгарски танц №5 от Йоханес Брамс. Сред забележителните танго композиции са „Oblivion“ и „Libertango“ от Астор Пиацола, както и тангото от филма „Усещане за жена“ /„Por una Cabeza“ от Карлос Гардел/, което ще прозвучи в преработка за оркестър на Джон Уилямс. „Всички произведения са популярни, като повечето от тях за голям симфоничен оркестър“, отбеляза Мила Георгиева. „Имаме много преработки, но само някои от тях съм свирила. Например, „Циганка“ от Равел съм свирила със „Софийски солисти“ за нашите турнета в Япония, а проф. Пламен Джуров я аранжира по този начин. Предизвикателство е да се направят максимално естествено, по близък и ефектен начин до оригиналите“, допълни тя.

За първи път Максим Ешкенази ще дирижира обработката за струнен състав на „Циганка“ от Равел. „С оркестъра съм работил от много време- може би 15 години. Всеки солист допринася съвсем друга атмосфера и друг музикален свят. Много ми е интересно да се запознавам с нови солисти, а сега ще е още по-интересно, защото познавам човекът от преди 25 години и сега ще се запозная с музиканта“, коментира той предстоящото си партньорство на сцената с Мила Георгиева.

Ограничен брой билети за концерта са в продажба на касата на „Кантус Фирмус“ в зала „България“.

На 29 май 2019г. в Националното музикално училище „Любомир Пипков“ в София изявената цигуларка, която наскоро бе отличена с наградата „Златно перо“ , ще проведе майсторски клас. „Винаги се радвам да има такава възможност. Подобна среща имах в Пловдив във фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща“, посочи Георгиева. Тя връчи нова 3/4 цигулка, изработена от лютиера Андриян Андреев, на 10-годишната Мариана Стоева от НУМТИ "Добрин Петков"- Пловдив. „За мен е важен този контакт с младата генерация и също възможността да помогна. Учила при различни професори и школи и мисля, че имам голям опит, но и личен, който съм натрупала като инструменталист, концертмайстор /бел.ред на СО на Радио Щутгарт/ и камерен музикант. Имам какво да предам. Обичам да усетя, че човекът, с който работя, да е влезло нещо в главата му и се е променила, за да бъде пътя му по-лесен“, споделя Мила Георгиева. „За съжаление, цигулката има страшно много технически моменти, които трябва да владееш, за да може да достигнеш до музиката. Този път не може да бъде само технически или само музикален. Трябва да се комбинират и двата“, добави тя.

Страстта към преподаването преоткрива и диригента Максим Ешкенази, за когото техниката е много важна. „Има различни училища – френска, немска, американска школа и е интересно да се знае. Преподавам и дирижиране през последните 2 години. Никога не съм мислил, че ще ми е интересно и ще ме провокира. Мисля, че започвам да се променям като диригент на сцената заради това, че преподавам. Определено осмислям някои от нещата, които съм правил по интуиция до сега. 50 % от моите ученици са момичета. С голямо удоволствие работим и продължаваме да развиваме изкуството, за да остане живо. Хубав тренд, но трябва да се внимава и да се взимат най-добрите, а не просто защото е нещо различно“.

Какво още споделиха Мила Георгиева и Максим Ешкенази, чуйте в интервюто на Георги Митов-Геми в звуковия файл под снимките вляво.