След стачка, продължила седем седмици и дълги преговори, Чикагският симфоничен оркестър успя да извоюва увеличение на заплатите и редица други подобрения в социалния статус на своите музиканти. В края на април стачката бе прекратена, след подписване на нов колективен трудов договор за петгодишен период, който влиза в сила със задна дата от септември 2018г. и ще бъде валиден до септември 2023г. За добрата развръзка изигра роля и кметът на Чикаго Рам Емануел, който бе посредник във финалната фаза на преговорите. Споразумението предвижда „дългосрочна стабилност за оркестъра и предлага цялостен пакет от компенсации за музикантите, включително подобрения в условията на труд, както и постепенно увеличение на заплатите с 14% за пет години“, а също и осезаемо по-добри възможности при пенсиониране, според официалното съобщение. „Очакваме с нетърпение да се завърнем към нашите концерти…, заедно с музикалния директор Рикардо Мути и публиката ни в Symphony Center“, каза Хелън Зел, оглавяваща Борда на настоятелите на оркестъра, за която Чикагският симфоничен оркестър е „едно културно съкровище от 128 години насам“.
Тази стачка, приключила на 27 април 2019г., всъщност бележи най-дългите протестни действия в цялата история на ансамбъла от неговото създаване през 1891г. След трудния период от почти два месеца, оркестърът се завърна на сцената още на 2 май, когато приветства публиката си с табела с надпис „Добре дошли!“, сложена зад групата на тромбоните. За този концерт гостува певицата Джойс ДиДонато в изпълнението на „Смъртта на Клеопатра“ от Берлиоз, а Рикардо Мути дирижира още и оркестровите творби „Римски пинии“ от Респиги и „Рим“ на Бизе. Тази вечер предстои програмата „Мути, Учида и Моцарт“, в която пианистката Мицуко Учида ще свири Моцартовия клавирен концерт № 20.